בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"קנו 'עבודה עברית'"

הרבנית בנימין מספרת על תגובות שקיבלה לאחר שפרסמה מכתב תמיכה בעבודה עברית. "'יש לנו שליחות, היא קלה לביצוע! מי מצטרף?' ממש כל אחד יכול".

  • י"ד שבט תשע"ו - 14:09 24/01/2016
גודל: א א א
עובדים ערבים ביישוב בבנימין
עובדים ערבים ביישוב בבנימין

בשבוע שעבר פרסמה הרבנית רות בנימין מנוף איילון מכתב הקורא לתמיכה בעבודה עברית, בשיחה עם הקול היהודי מספרת הרבנית בנימין על המצב שהניע אותה לפרסום המכתב ועל התגלגלות העניינים לאחר הפרסום.

"מאז התחלת הפרעות שבמכבסת המילים מכונות 'גל הטרור', לא קניתי ברשתות המעסיקות ערבים", מספרת הרבנית בנימין, "נסעתי במיוחד ל'אושר עד' בירושלים, שם מועסקים כמעט ורק יהודים ובלבד שלא לפרנס את אויבינו".

הרבניתבנימין מספרת כי לפני כשבועיים נפתח בסמוך למקום מגוריה מרכז קניות של רשת 'יוחננוף', בו על פי בירורים שערכה, מועסקים עובדים יהודים. לאחר שהגיעה למקום נפגשה עם מנהל הסניף, והתברר כי מדובר ביוסף שילוני, אביו של אלמוג שילוני הי"ד, חייל שנרצח בתל אביב על ידי מחבל ערבי.

לאחר הקנייה פרסמה הרבניתבנימין מכתב לתושבי הישוב בו היא מתגוררת, בו תיארה את חווית הקניה ועודדה את התושבים להצטרף אליה למאמץ לחיזוק עבודה עברית. את המכתב פתחה הרבניתבנימין בתיאור המציאות העגומה של העובדים הערבים בחנויות.

"החוצפה של חלקם הגדול מרתיחה את הדם" כתבה הרבנית בנימין, "מבטים מכוונים לבנות ולנשים... קריאות רמות ובדיחות בערבית, כאילו אנחנו האורחים שלהם, ועוד לא הזכרתי את הקשרים הנרקמים עם הקופאיות, ה' ירחם".

"לא פעם, במחלקת הבשר, השחיזו את הסכינים 'טוף טוף' מתוך צחוק ומבטי שנאה, כשהם מוודאים שיש צופים... האם זכרוננו כה קצר? האם בשל הנוחות שלנו כבר שכחנו את ריקודי השמחה ברשתות הללו אחרי פיגועים ר"ל?".

מכתבה של הרבנית בנימין (צילום מסך מדף הפיסבוק של  Rafael Lebor)

הרבניתבנימין מספרת כי מאז פרסום המכתב קיבלה עשרות תגובות מתושבים שהתפעלו מהמכתב והרגישו כי הדברים שפרסמה יושבים גם בליבם הם.הרבניתבנימין מספרת על שני מקרים שלדעתה ראויים לציון באופן מיוחד.

"מכיון שהצעתי במכתב למצוא בעלי מלאכה יהודים למי שרוצה, פנה אלי מישהו בבקשה למצוא לו חברת ניקיון למוסדות", מספרת הרבנית בנימין. "הפניתי אותו לאתר 'עבודה עברית' ושלחתי קישור. אלא שלאחר כעשר דקות התקשר תושב הישוב שלנו המנהל חברת כוח אדם לניקיון שלא שמעתי עליה, ושאל אם יש לי מושג אם מישהו זקוק לשירותיו, ברוך ה' השידוך יצא מיד אל הפועל...".

"טלפון נוסף, הגיע מתושב שהתלבט היכן לערוך קניות לשבת והמכתב עזר לו להחליט, אולם הוא סיפר על התרחשות מיוחדת. גם הוא, כמוני, התלהב מחווית הקניה וחיפש שם מישהו שנראה לו מנהל כדי לשבחו".

"התושב אכן מצא מי שענה לתיאור, פנה אליו והראה לו את המכתב ששלחתי לישוב". הרבנית בנימין מספרת, שלבסוף התברר כי המנהל שהתרגש מאוד מהמכתב, לא היה מנהל הסניף, אלא מר יוחננוף עצמו, מנכ"ל הרשת שסר לביקור בסניף החדש.

"אין ספק, כי כשנדע מי אנחנו, מה אנו עושים בארץ הקדושה שלנו, ולא נפחד מהצל של עצמנו, נקדם בע"ה באמצעים פשוטים, אך בשינוי התודעה מבפנים, את מצבנו העגום", אומרת הרבניתבינימין, "לכן כותרת המכתב היתה 'יש לנו שליחות, היא קלה לביצוע! מי מצטרף?' ממש כל אחד יכול".

הרבניתבנימין אומרת כי לדעתה ראוי להשקיע בפרסום הרעיון, בעיקר בקרב הציבור הדתי לגווניו, תוך התרכזות בהסברה בהירה של הסיכונים הנוכחיים והעתידיים הנובעים ישירות מההתנהלות העכשווית, ובמקביל ציון היתרונות של העסקת עובדים יהודיים נאמנים.

"אמר מי שאמר, בהקשר אחר, אך רלוונטי מאד לענייננו. 'יותר קל להוציא את היהודים מהגלות מאשר להוציא את הגלות מהיהודים", מצטטתהרבניתבינימין, ומוסיפה "תפילתי שבע"ה נאזור יחד כוחות להוציא מתוק מעז ו'להעביר הילוך' לקראת ימים טובים, ימים של גאולה וישועה".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד