בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ראש המועצה בנה בשטח ציבורי

ברשות מקרקעי ישראל תכננו להוציא מכרז לבניית מבני מגורים עבור ערביי ג'דידיה -מכר, אך הדבר לא התאפשר בעקבות פלישתו של ראש המועצה אל השטח

  • י"ז אלול תשע"ה - 13:43 01/09/2015
גודל: א א א
השטח אליו פלש ראש המועצה (רשות מקרקעי ישראל)
השטח אליו פלש ראש המועצה (רשות מקרקעי ישראל)

מפקחי רשות מקרקעי ישראל הגישו למשטרתעכו תלונה כנגד ראש מועצת ג'דידיה מכר, מוחמד שאמי ושני בניו, בגין הסגת גבול. על פי החשד, ראש המועצה ובניו עומדים מאחורי פלישה אל שטח ציבורי שאמור לצאת למכרז לבניית בתי מגורים לערביי הכפר.

מפקחי הרשות איתרו בנייה חדשה על אדמות מדינה בתוך הכפר,בשטח של כ- 400 מ"ר. הבנייה הבלתי חוקית, הנמצאת בשלב היסודות, מעכבת את שיווק הקרקע במכרז לבנייה למגורים לתושבי הכפר. וברשות נערכים לקראת פינוי השטח. לאחר הגשת התלונה נגד שאמי, הבחינו המפקחים בכך שיסודות המבנה כוסו בחול ועפר במטרה להסתיר את הבנייה.

ברשות מציינים כי הם מתכננים להגיש תביעת פיצויים כנגד ראש המועצה ובניו. בתביעתה תדרוש הרשות מהפולשיםלהחזיר לקופת המדינה את עלויות הפינוי, לרבות עלויות כוח האדם – מפקחים, שוטרים ופועלים – עלויות הציוד המכני הנדרש להריסת המבנה ופינוי הפסולת. עוד מציינים ברשות כי מעבר לכך הפולשים יהיו חשופים גם להליכים פליליים מצד המשטרה, מאחר ובהשתלטותם על הקרקע הציבורית ביצעו עבירה פלילית של הסגת גבול במקרקעי ציבור, שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

"למוחמד שאמי ובניו יש עדיין את האפשרות לפנות את השטח בעצמם, ולהימנע בכך מהליך פינוי שעלול להיות טראומטי למשפחה, ואף להימנע מתביעות כספיות ופליליות. לפולשים איןכל זכות בקרקע והמדינה לא הרשתה להם להשתמש בקרקע או לבנות עליה. הפלישה שביצעו לקרקע מעכבת את שיווק הקרקע במכרז לבנייה למגורים לתושבי הכפר, מדובר במעשה חמור", אומר ערן ליבנה, מנהל מחוז שמירה צפון – חיפה ברשות מקרקעי ישראל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד