בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ראשי החינוך המוכש"ר בפניה לח"כים החרדים

"ללא סיוע דחוף ומיידי שיבוא לידי ביטוי בתקציב המדינה הקרוב, יטביעו שלוש שנות התקציב הבאות במצולות את כל מוסדות המוכש"ר"

  • כ"ה אלול תשע"ו - 11:26 28/09/2016
גודל: א א א
תלמידים. אילוסטרציה (יהודה פרל)
תלמידים. אילוסטרציה (יהודה פרל)

אנשי מוסדות החינוך המוכר שאינו רשמי שגרו מכתב לחברי כנסת חרדים בו הם מבקשים סיוע דחוף זאת בשל מצבם שעומד בפני קריסה תקציבית.

במכתב מבקשים ראשי החינוך המוכש"ר תחתם מנוהלים כ-120 בתי ספר שחברי הכנסת החרדים יעלו את עניינם באישור התקציב הקרוב לשלוש השנים הקרובות.

לדבריהם, המשבר הינו תוצאה של שחיקה מתמשכת במשאבים המוקצים למוכש"ר בהשוואה לאלו המוקצים לבתי הספר הרשמיים בחינוך היסודי. "אל מול השחיקה", טוענים המנהלים, "קיימות דרישות הולכות וגוברות של משרד החינוך שבמסגרתן נתבעים במוכש"ר לעמידה בכל התנאים הנדרשים מהמוסדות הרשמיים, הנהנים מתקציב ממשלתי מלא, הדרישות מלוות בביקורות רבות, וכרוכות, בקנסות כבדים".

"הנפגעים העיקריים מהמצב, הם המורים ששכרם נפגע (מופחת ולעתים גם מעוכב לתשלום), והתלמידים החלשים, שכבר אינם יכולים לקבל כבעבר את הסיוע הפרטני הדרוש להם לרכישת מיומנויות הלמידה הבסיסיות של קריאה, כתיבה והבנת הנקרא".

"אנו מצויים בעיצומו של הליך אישור תקציב הממשלה לשנים 2017-2018. תקציב שישפיע על שלוש שנות לימודים, תשע"ז, תשע"ח, וללא סיוע דחוף ומיידי שיבוא לידי ביטוי בתקציב המדינה הקרוב, יטביעו שלוש שנות התקציב הבאות במצולות את כל מוסדות המוכש"ר".

דוד שרפר יו"ר פורום המוכש"ר כתב כי "זכויות תלמידים לחינוך יסודי אינן צריכות להיות ענין של הסכם קואליציוני או לחץ מפלגתי, הצדק מחייב מתן שיויון הזדמנויות לתלמידי המוכש"ר החרדי".

בפורום מבהירים כי כל אנשי משרדי החינוך והאוצר שהתוודעו לנושא ואשר "יש בהם לפחות טיפת יושר אישי, מודעים לאפליית תלמידינו לרעה ללא כל סיבה, אלא שהם ממתינים ומצפים לתביעה אמיתית ומשמעותית שתצא בקול ברור וחזק מנציגי הציבור. קריאה כזו תאלץ את הממשלה לחלץ את העגלה מהבוץ, ולתת לתלמידנו ולמורינו מענה תקציבי ראוי ובר קיימא, שיאפשר את המשך קיומנו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד