בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רבנים חרדים קוראים לציבור ללמוד 'עזרה ראשונה'

תמיכת הרבנים מגיעה לאחר ממספר מקרי מוות בציבור החרדי שהתפרסמו לאחרונה. "במרבית המשפחות במגזר לא נערכה תרגולת בסיסית ולמידה של הצלת חיים מינימאלית".

  • יח"צ
  • ל' שבט תשע"ו - 20:20 09/02/2016
גודל: א א א
(צילום סך, פייסבוק איחוד הצלה)
(צילום סך, פייסבוק איחוד הצלה)

בעקבות פרסומם של מספר מקרי מוות של ילדים בציבור החרדי. פרסמו מספר רופאים את תמיכתם בקורס עזרה ראשונה מקוצר שמוצע במגזר. מספר רבנים, ביניהם הרב חיים קנייבסקי והרב יצחק זילברשטיין, צרפו את תמיכתם למיזם.

הרופאים המליצו על השתתפות בקורס 'משפחה בטוחה' של אירגון 'איחוד הצלה' וציינו כי ישנה חשיבות קריטית למתן מענה מידי במקרי חירום. לדברי הרופאים, בחלק מהקרים האחרונים של תמותת ילדים, "הושטת עזרה רפואית בסיסית ייתכן והיה בה כדי להציל חיים כפשוטו".

במכתב שפרסמו הרופאים נכתב, כי בדיקות סטטיסטיות הוכיחו את יעילותה של עזרה ראשונה, במיוחד במקרים של תינוקות וילדים, עוד ציינו הרופאים, כי על אף שיעור הילדים הגבוה בציבור החרדי "מסתבר שבמרבית המשפחות אין את המידע החיוני הזה ולא נערכה תרגולת בסיסית ולמידה של כללי הצלת חיים מינימאלית והכרחית".

לאור המציאות הכואבת, ארגון יאיחוד הצלה' יוצא אל הציבור החרדי עם קורס מקוצר בן רבע שעות בו יוכלו הורים ללמוד הגשת עזרה ראשונה בסיסית לילדיהם. בהתאם לנהוג בציבור החרדי, הקורס נמצא כמובן תחת פיקוח רבני של רבני הארגון.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד