בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רגבים: הוסר חילול בית העלמין בפקיעין

אורוות סוסים של ערבי שפלש לשטחי בית העלמין העתיק בפקיעין, פונתה לאחר פניות רבות של תנועת רגבים שהחלו לפני כשנה וחצי. "הצלחה חשובה אך המקרה ממחיש את אזלת היד של הרשויות"

  • אברהם שפירא
  • ג' ניסן תשע"ה - 11:32 23/03/2015
גודל: א א א
האורווה בבית העלמין העתיק (רגבים)
האורווה בבית העלמין העתיק (רגבים)

בעקבות פניות של תנועת רגבים, פונתה אורוות סוסים שהפעיל ערבי מהכפר פקיעין שבגליל על אדמות בית הקברות היהודי העתיק.

בבית העלמין היהודי בכפר פקיעין, נמצאים שרידי קברות יהודיים מתקופת המשנה, והוא נחשב לאחד מבתי העלמין העתיקים בישראל. עובדה זו לא הפריעה לערבי לפלוש לאתר העתיק ולבנות במקום אורוות סוסים.

את הפניה בצעו ברגבים לבקשתה של מרגלית זינאתי, הנצר האחרון למשפחה היהודית שהתגוררה במקום. לפני כשנה וחצי פנו ברגבים לוועדה המקומית לתכנון ובניה מעלה נפתלי, בדרישה לנקוט הליכים כנגד העבריין ולהרוס את המבנה.

בחודש אדר תשע"ד השיבה הוועדה המקומית כי המבנה נמצא בהליך הריסה עצמית אך ביקור של תנועת רגבים במקום הפריך את הטענה וגילה כי הפולש רק העביר את הסככה במקום מספר מטרים.

בית הקברות לאחר שהאורווה פונתה (רגבים)

מאז פנתה רגבים מספר פעמים לוועדה המקומית ומשלא נענתה, הודיעה לפני כשבועיים כי תעתור לבג"ץ. לפני מספר ימים הרס הפולש את האורווה בעצמו ופינה את השטח.

ברגבים אומרים כי "אמנםהגעת המקרה לידי סיומו מהווה הצלחה חשובה ומשמעותית, אך גם ממחיש היטב את אזלת היד וגרירת הרגלים של רשויות האכיפה כנגד עבריינות בניה ברחבי הצפון. אזלת יד החמורה שבעתיים כשמדובר בחילול בית קברות, ובפרט כשמדובר באתר היסטורי בעל חשיבות כה רבה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד