בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רגבים: ערבים מנסים למנוע הרחבת הכביש

אתמול (ג') הכריז המנהל האזרחי על הפקעת אדמות שבין אדם לחיזמא שבבנימין לצורך הרחבת הכביש המקומי. מיד לאחר מכן, הציבו ערבים במקום קרוואנים ומבני פח. "הם בוחנים את היכולת של המדינה לשמור על אדמותיה"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ז' תשרי תשע"ה - 10:36 01/10/2014
גודל: א א א
הקראוונים שהציבו ערבים בכביש אדם-חיזמא אמש (רגבים)
הקראוונים שהציבו ערבים בכביש אדם-חיזמא אמש (רגבים)

אלפי תושבים נתקעים מידי יום בפקק שעורך כשעה וחצי על שטח כביש של 4 ק"מ בלבד בכביש אדם-חיזמא בבנימין. אט-אט מתקדמת המועצה לקראת בנייתו המחודשת של הכביש לרווחת התושבים.

אכן החלה התקדמות קלה, ואתמול (שלישי) הודיע המנהל האזרחי על מתן אישור להפקעת השטח בין חיזמא לאדם שבבנימין על מנת להרחיב את הכביש לשני מסלולים. אך ערביי האזור והרשות "הפלסטינית" לא וותרו כל כך מהר על השטח.

מיד לאחר ההודעה על הפקעת השטח, העבירה הרשות "הפלסטינית" למקום קראוונים ומבני פח בכדי "לקבוע עובדות בשטח" ולהקשות על תהליך הפקעת האדמות ובניית הכביש. יצויין כי מדובר בשטח המגודר כ'שטח C' בו על פי החוק הישראלי יש שליטה אזרחית וביטחונית מלאה לצה"ל ומדינת ישראל.

בתנועת רגבים פנו לאנשי המנהל האזרחי בדרישה להרוס את המבנים בצורה מיידית, אך על פקחי המנהל שהגיעו למקום נאסר לבצע פעולה זאת, ובתנועת רגבים מביעים תקוות כי הדבר ייעשה בקרוב.

"מדובר שוב, בניסיון בלתי חוקי של הרשות "הפלסטינית" לשלוח עוד יד לעומק שטחי C על מנת לקבוע עובדות בשטח ולבחון את היכולת של המדינה לשמור על אדמותיה", אומרים ברגבים. "בעוד שעה קלה יתקיים סיור הפקעות במקום במקביל לעבודת הפקחים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד