בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רגבים עתרו לבג"ץ - המדינה מיהרה לפעול

בדיון שהתקיים אתמול (שני) בעתירת רגבים, הצהיר המנהל האזרחי בפני בג"ץ כי הוציא צו הריסה וחסם את דרך הגישה לאתר פסולת החציבה ליד היישוב מיצד בגוש עציון.

  • יח"צ
  • כ"ה שבט תשע"ז - 14:12 21/02/2017
גודל: א א א
המחצבה (תנועת רגבים)
המחצבה (תנועת רגבים)

במהלך דיון שהתקיים בבג"ץ אתמול (שני) בעתירה שהגישה תנועת רגבים כנגד המנהל האזרחי על חוסר אכיפת חוק, התברר כי מאז הגשת העתירה הספיקה המדינה לעשות את מה שלא עשתה זמן רב קודם לכן.

בעקבות הגשת העתיקה, המנהל האזרחי מסר צו פינוי ל'הר האק' ואף ביצעו פעולה לחסימת דרך הגישה לאתר סילוק הפסולת.

העתירה שהוגשה בחודש טבת בשנה שעברה, ביקשה לאכוף את החוק כנגד מחצבה ערבית בלתי חוקית במזרח גוש עציון, הפועלת תוך פגיעה בלתי הפיכה בנוף המדברי. בעתירה נכתב, כי המנהל האזרחי נמנע מאכיפת החוק נגד המחצבה. העתירה ביקשה לפעול לכל הפחות כנגד 'הר האבק', תל פסולת שמוציאה המחצבה, הממוקם במכוון בשטח C, כאשר המחצבה עצמה ממוקמת בשטח B בו סמכויות המנהל האזרחי קטנות משטח C.

השופטים נאור, דנציגר ועמית קבעו, כי לעת עתה ניתן להסתפק בצעדי האכיפה שביצע המנהל האזרחי, והורו על מחיקת העתירה תוך שמירה על זכותה של רגבים לפנות בשנית לבית המשפט במידה ויתברר כי המחצבה שבה לפעילות האסורה.

"העתירה השיגה את רוב יעדיה, מאחר וסוף סוף החלה אכיפה במקום, לאחר הרבה שנים של הפקרות בשטח וזיהום סביבתי בלתי פוסק", אומר עו"ד בועז ארזי מתנועת רגבים. "תיק זה הוא ראיה מצערת לכך שאנחנו צריכים עדיין להמשיך ולעתור עד שהמנהל יפעל ביוזמתו כנגד מפגעים סביבתיים, ובכך ימלא את תפקידו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד