בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רוב היהודים דורשים ריבונות ישראלית ביו"ש

סקר חדש מלמד על תמיכה גורפת בציבור הישראלי לרעיון הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון

  • יח"צ
  • כ"ד טבת תשע"ז - 08:35 22/01/2017
גודל: א א א

סקר חדש מגלה כי רוב מוחלט של היהודים בישראל מעוניין להחיל את הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון. 7% בלבד מעוניינים בהקמת מדינה ערבית באזורים אלה.

הסקר נערך בין התאריכים י"ב-י"ז טבת, לפני כשבוע, במדגם מייצג של הציבור הבוגר היהודי בישראל, על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות" המנוהל ע"י פרופ' יצחק כץ. הסקר בוצע כמדגם הסתברותי אקראי של 514 מגיבים באינטרנט. סטיית התקן של תוצאות הסקר עומדת על 4.5%.

29% תומכים בהקמת אוטונומיה תחת ריבונות ישראל, 19% תומכים בהחלה מדורגת של הריבונות הישראלית, 29% סבורים כי יש להחיל את הריבונות הישראלית באופן מלא ומיידי. כאמור רק 7 אחוזים תומכים בהקמתה של מדינה לערבים באיו"ש. 18 אחוזים השיבו ב'לא יודע'.

בשכלול אחוזי המשיבים בעלי הדעה (ללא המשיבים 'לא יודע') מאזן התוצאות הוא: 35% בעד אוטונומיה תחת ריבונות ישראל, 21% בעד ריבונות ישראלית מדורגת, 35 בעד ריבונות ישראלית מיידית ומלאה ו-9% בעד הקמתה של מדינה פלשתינית על השטח.

הסקר מגלה גם כי רוב מוחלט של הציבור מאמין כי לא תקום מדינה לערבים בשל הסרבנות העקבית של הערבים. הסקר הוכן לקראת כנס הריבונות הרביעי המתוכנן להתקיים ביום ראשון ט"ז שבט בירושלים על ידי תנועת 'נשים בירוק' והעיתון 'בשבע'. עיקריו מתפרסמים כבר כעת עם כניסתו של דונלד טראמפ לכהונתו כנשיא ארצות הברית.

"ראש הממשלה נתניהו הוא איש של היסטוריה", אמרו קצובר ומטר מתנועת 'ריבונות עכשיו', מיסודה של תנועת 'נשים בירוק'. "זאת הזדמנות היסטורית להצעיד את ישראל קדימה, לקראת ריבונות ושלום. עם ישראל מוכן לריבונות – עכשיו".

"ממשל טראמפ כבר שלח מסר מובהק לפיו כעת יש הזדמנות לישראל לחלום חלומות גדולים", מגיב לסקר סאם סולומון, גם הוא איש תנועת 'ריבונות עכשיו'. "עם ישראל מוכן, בת-הברית הקרובה שלנו, ארה"ב, מוכנה, ואנו קוראים עכשיו להנהגה שלנו להתעלות להזדמנות ההיסטורית הזאת, ולהוביל את ישראל לקראת הריבונות והשלום".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד