בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"רוצים לשנות את הרוח - לא למנות מנכ"לית"

דיון סוער בנושא מינוי סמנכ"לית לבתי הדין הרבניים

  • יח"צ
  • י"ד אייר תשע"ז - 17:01 10/05/2017
גודל: א א א
הכנסת (אברהם שפירא) צילום: אברהם שפירא
הכנסת (אברהם שפירא) צילום: אברהם שפירא

וועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת ערכה היום דיון המשך בעניין מינוי אישה כמנכ"ל לבתי הדין הרבניים. בדיון הוצגה לוועדה הצעה לתקנות בעניין מטעם המשרד לשירותי דת. בתקנות ביקשו במשרד לעגן בתקנות את דרישות התפקיד בכך שהמועמד או המועמדת יתאימו מקצועית ומהותית לתפקיד, בין הדרישות שאורח חייו ואופיו של המועמד יתאימו לניהול בתי הדין.

עו"ד ד"ר רפי רכס, מהייעוץ המשפטי של בתי הדין הרבנים הסביר את מטרת התקנות "מי שיעמוד בראש המערכת צריך להיות גם עם ידע משפטי וגם עם ידע הלכתי, לכן הוכנס גם הצורך שיהיה עו"ד עם ידע מסוים, וכן מרחב אפשרויות שיבטיחו שיהיה למועמד גם ידע הלכתי מתאים לתפקיד תוך שהמרחב הורחב כדי שגם נשים יוכלו לכהן בתפקיד." הסביר.

הדרישות אלו העלו את חמתם של ארגוני הנשים ושל חברי הכנסת מרב מיכאלי ואלעזר שטרן, שטענו שמטרת התקנות לחסום אישה מלשמש כמנכ"לית בתי הדין. במהלך הדיון הצהירו ארגוני הנשים כי המתאימה לשמש בתפקיד הינה חברת ארגון הנשים מבוי סתום הגב' בתיה כהנא גרור.

מנגד גיבו את דרישות המשרד לשירותי דת חבר הכנסת ח"כ אורי מקלב וכן נציג ארגון חותם אבנר פורת אשר תקף בדיון את ארגוני הנשים "זו צביעות שמנהלים מלחמה דווקא נגד בתי הדין ולא למשל נגד בתי המשפט בתפקיד של מנכ"ל בתי המשפט. הדברים של בתיה כהנא דרור מוכחים שמדובר פה באג'נדה שמטרתה להשתלט ולכוון את בתי הדין, היא אמרה במפורש אנחנו רוצות לשנות את הדין לשנות את המגמה ולהשפיע על השיח ההלכתי.

הדברים מוכיחים שמדובר פה בתפקיד מהותי ולא מנהלתי, לכן התקנות חשובות, גם הסעיף על אורח חייו. כמו שברור לכולם שמנכ"ל בתי המשפט לא יכול להיות מישהו שערכי הצדק והדמוקרטיה הם לא נר לרגליו, שמנכ"ל משרד התחבורה לא יכול להיות מישהו שרומס את חוקי התעבורה, כך גם מנכ"ל בתי הדין צריך להיות מישהו שכל מטרתו ואורח חייו תואמים לתפקיד הזה. " הוסיף.

בתגובה לדברי פורת קראה ח"כ מרב מיכאלי: "אדוני אבנר לידיעתך לא רק משרד המשפטים כפי שהזכרת מחויב בערכי הדמוקרטיה אלא כל המדינה וכל מה שקורה כאן, ואנו רק מתחילים בניהול בתי הדין ומגמתנו שתהיה גם רבת עיר וכל תפקיד שקיים." הצהירה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד