בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רמת הגולן: ערבים מסוריה שיגרו רקטות

ערבים מסוריה ירו שתי רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים במרום גולן ובמרחב החרמון, לא דווח על נפגעים או נזק. בעקבות הירי, כוננות הועלתה ואתר החרמון מפונה ממבקרים

  • ז' שבט תשע"ה - 13:04 27/01/2015
גודל: א א א
ילדים מסתתרים בשעת אזעקה. ארכיון
ילדים מסתתרים בשעת אזעקה. ארכיון

סמוך לשעה 13:00 בצהרים (שלישי) הופעלה אזעקה ביישובים שונים באזור רמת הגולן וזוהו שיגורים מאזור סוריה. תושבים באזור דווחו על שמיעת הדי פיצוץ, ועד כה זוהו שתי רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים באזור המועצה האזורית מרום הגולן ובמרחב החרמון ולא דווח על נפגעים או נזק.

בצה"ל מאשרים כי הגיבו בירי מדויק של עשרות פגזים לעבר עמדה סורית, אך עד כה לא דווח על נפגעים בצד הסורי.

האזעקה הופעלה בכפרים הדרוזים וביישובים בוקעתא, אודם, אל רום, מג'דל שמס, מסעדה ונווה אטי"ב. לאחר האירוע, החלו באתר החרמון לפנות את המבקרים, וחקלאים העובדים צמוד לגדר הגבול נתבקשו לעזוב את המקום. כמו כן, ביישובי רמת הגולן נתבקשו התושבים להיות קשובים להתפתחויות. צירי תנועה מרכזיים באזור, בהם צומת מפל סער, צומת מחניים וצומת ווסט, נסגרו לתנועה בידי המשטרה, אך לאחר כשעה הם נפתחו מחדש.

בעקבות החיסולים: בטונדות הוצבו בגבול הצפון

בעקבות חיסולם של שישה בכירי חיזבאללה בלבנון לאחרונה, הועלתה רמת הכוננות באזור הגבול עם לבנון ועם סוריה מחשש שארגון הטרור חיזבאללה יגיב לתקיפה שיוחסה לישראל. סוללות כיפת ברזל הוצבו באזור יחד עם בטונדות להגנה מפני ירי. כמו כן, נחפרו תעלות סמוך לגדר וכוחות צה"ל תגברו את אזורי הגבול.

כמו כן, בימים האחרונים זוהו מספר פעמים דמויות חשודות באזור הגדר סמוך לגבול לבנון וכיתות הכוננות של הישובים הסמוכים הוקפצו למקום. כמו כן, תושבים נקראו להסתגר בבתיהם. אחרי זמן מה, הוסר החשש.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד