בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

רשת מרכולים נכנעה לחרם על ישראל

רשת סופרמרקטים בלוקסמבורג נכנעה להפגנות של ארגון פרו "פלסטיני", ועצרה מכירת פירות וירקות מישראל כל עוד לא יוכח שהמלאי לא הגיע מיהודה ושומרון

  • טוביה אריאל
  • ט"ו אלול תשע"ה - 17:12 30/08/2015
גודל: א א א
איש שמאל מפגין נגד ישאל בחול, אילוסטרציה (צילום מסך מיוטיוב)
איש שמאל מפגין נגד ישאל בחול, אילוסטרציה (צילום מסך מיוטיוב)

רשת "קקטוס", רשת המרכולים הגדולה בלוקסמבורג הסמוכה לבלגיה, הודיעה כי לא תמכור יותר פירות וירקות מישראל, כל עוד לא יוכח כי המוצרים לא הובאו מיהודה ושומרון, כך דווח באתר ynet.

על פי הדיווח, צעד זה נעשה בעקבות לחץ אלים של ארגון שמאלני בשם "הארגון לשלום צודק במזרח התיכון". בחודשים האחרונים הפגינו פעילי הארגון ועוררו מהומות בסניפי הרשת, בטענה שהרשת מוכרת מוצרים המיוצרים בהתיישבות.

בסופו של דבר נכנעה הרשת לפרובוקציה של האירגון. במכתב ששלחו מנהלי הרשת לארגון, נכתב כי הרשת תפסיק למכור פירות וירקות מישראל, כל עוד לא ימציא הספק אישור כי התוצרת החקלאית לא גודלה בשטחי יו"ש.

החברה הודיע כי החליטה להיכנע להפגנות, מאחר והכנסות ממוצרי החקלאות בישראל היא שולית, ואינה שווה את אי הנעימות שגרמו המפגינים ללקוחות. עם זאת הודיע החברה כי היא תמשיך לספק מוצרים אחרים המיוצרים בישראל, כדוגמת מתקני הגזה ביתיים של חברת 'סודה סטרים' מאחר והכנסות בתחום זה משמעותיות יותר. יש לציין כי חברת סודה סטרים סיפרה בעבר לאתר 'גלובס', שאת המוצרים למדינות רגישות בתחום, היא לא מיצרת במפעל הממוקם בשטחי יו"ש במישור אדומים, אלא במפעל אחר בישראל הממוקם באלון תבור.

בתגובה להחלטתרשת 'קקטוס', החלה שגרירות ישראל בבלגיה בהידברות מול מנהלי הרשת על מנת לבטל את ההחלטה. איש הקשר בפועל הוא שגריר ישראל בלוקסמבורג, ישראל שניידר.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד