בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שאנן סטריט מופיע בצה"ל ועורר מחאה

מחאה כנגד זמר מלהקת 'הדג נחש', פעיל בארגון 'שוברים שתיקה' שמופיע בפני חיילים. "השאלה היא למה האגודה למען החייל לא רואה בזה בעיה?"

  • אברהם שפירא
  • י"ג תמוז תשע"ה - 16:21 30/06/2015
גודל: א א א
שאנן סטריט - מימין (ויקיפדיה)
שאנן סטריט - מימין (ויקיפדיה)

מחאה בעקבות דברים שפרסם הזמר ואיש השמאל הקיצוני שאנן סטריט, שלהקתו "הדג נחש" מהאהודות שמופיעות בקרב חיילים צה"ל.

סטריט, פעיל בארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה' והופיע גם באירועי העשור של 'שוברים שתיקה'. המחאה באה על רקע שיר שפרסם סטריט בפייסבוק. "עוד סיבוב של אלימות נותן פורקן ליצרים זמן מסך לפרשנים תוספת סיכון לצלמים עוד סיבוב של להבות מצית תקוות של גזענים טוען תחמושת בנשקים העתיקים ואני קצתי כל כך לחיות בלופ המכוער הזה נמאס לי כל כך להיות שפוט למאסר הזה הלא נגמר הזה המיותר הזה מפה אבל כל כך זר לזה!"

בעבר הוצאו זמרי הלהקה מהרשימה אותה מאשר צה"ל, אך בהמשך השיבו אותם לרשימה וכעת הם יכולים להופיע בפני חיילי צה"ל.

"מתנגד למלחמות - אתם קוראים לי הזוי, מתנגד נקמות - אתם קוראים לי לא שפוי, מתנגד לעריצות אתם קוראים לי מורד, מתנגד לגזענות אתם קוראים לי בוגד? רק אל תגידו שלא היה מי שצעק - שהגענו למדרון והוא מה זה חלקלק!" כתב סטריט.

תנועת 'אם תרצו' הגיבו לדברים ופרסמו: "שאנן סטריט פעיל בארגון "שוברים שתיקה" הולך להופיע באירוע של האגודה למען החייל ולא רואה בזה שום בעיה. השאלה היא מדוע האגודה למען החייל לא רואה בזה בעיה?".

בדובר צה"ל אמרו, כי "באגף כוח האדם קיים ענף תרבות, אשר אחראי על מתן אישור ללהקות חיצוניות המופיעות בפניי חיילי צה"ל. כל להקה המבקשת לבוא ולהופיע בצה"ל, עומדת אל מול ועדה הבוחנת את ערכיה ומסריה ל הלהקה כלפי החברה הישראלת וצה"ל בפרט. להקת ה"דג נחש" אכן הוצאה מהרשימה לפני מספר שנים עקב התבטאויות קיצויונות שפורסמו בתקשורת, אך לאחר שיח של הלהקה עם קצין חינוך ראשי, יושרו ההדורים בינם לערכי חיל החינוך והוחזרה הלהקה לרשימת הלהקות החיצוניות המורשות להופיע בצה"ל. אני סבור ובטוח כי קציני אגף כוח האדם מביאים בחשבון את כל השיקולים בהיתן אישור ללהקה, ללא קשר לצד הפוליטי של חברי הלהקה, להופיע בפני חיילי צה"ל ומלשב"ים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד