בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שביתת הרעב: הזדהות של אזרחי ישראל הערבים

צפי לעימותים כהזדהות עם שביתת הרעב של המחבלים. בשבת נערכו הפגנות תמיכה של ערבים אזרחי ישראל

  • כ"ז ניסן תשע"ז - 09:26 23/04/2017
גודל: א א א
הפגנת ערבים מול כלא גלבוע. צילום: יחיא אמל גבארין/TPS
הפגנת ערבים מול כלא גלבוע. צילום: יחיא אמל גבארין/TPS

שביתת הרעב בה פתחו למעלה מ-1,000 מחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל נמשכת זה היום השישי, ולצד דיווחים על כמאה מחבלים שהפסיקו את השביתה, מפרסמים היום גורמים ערבים כי 23 מחבלים ירדנים הכלואים בבתי הכלא בישראל הצטרפו אליה.

בתוך כך, ברשתות החברתיות הערביות נשמעו קריאות להגברת העימותים היום ברחבי יהודה ושומרון, וסרטונים ופרסומים המסיתים לפיגועים והפגנות תמיכה במחבלים מתפרסמים שוב ושוב.

לצד זאת נראה כי הבעות האהדה של ערבים אזרחי ישראל במחבלים הולכות וגוברות. בבאר שבע נערכה במהלך השבת הפגנת תמיכה במחבלים בה השתתפו עשרות ערבים. גם מול כלא גלבוע הפגינו עשרות ערבים אזרחי ישראל. מאז החלה השביתה נערכו הפגנות תמיכה נוספות של אזרחים ערבים ישראלים במספר מקומות ברחבי הארץ.

בנוסף הגיש מכון "מבט לתקשורת הפלסטינית" תלונה למשטרה כנגד מפלגת חד"ש, וזאת בעקבות פרסומים המביעים לכאורה תמיכה ברבי המרצחים המנהיגים את שביתת הרעב, ובהם מראון ברגותי ועבדאללה ברגותי, האחרים כל אחד לרצח עשרות יהודים.

מפרסומים נוספים עולה כי בשבוע שעבר השתתפו חברי כנסת ובכירים בהנהגת המגזר הערבי בישראל, בקבלת פנים חגיגית למחבלת לינה ג'רבוני, ערביה בעלת תעודת זהות ישראלית המתגוררת בכפר עראבה שבצפון.

ג'רבוני הורשעה ריגול, סיוע לאויב וסיוע לרצח, ובכך שהיתה "יד ימינו" של רב המרצחים תאבת מרדוואי שהיה אחראי לשורת פיגועי התאבדות קשים לפני כ-15 שנה.
אביחי שורשן פרסם בדף הפייסבוק שלו כי אירוע קבלת הפנים נערך בידי "וועדת המעקב של ערביי ישראל" ובהשתתפות ח"כים ערבים.
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד