בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב בג"ץ: הפעם נגד בתי הדין הרבניים

בדיון בעתירתה של 'העגונה מצפת', הבהיר השופט רובינשטיין את דעתו

  • כלב אליהו
  • י"ג טבת תשע"ז - 20:53 11/01/2017
גודל: א א א
בית דין רבני. ארכיון
בית דין רבני. ארכיון

היום (ד') נערך דיון בבית המשפט העליון, בעתירתה של ח', העגונה מצפת, כנגד בית הדין הרבני, המבקש לדון מחדש בכשירות הגט שקיבלה מבעלה. כזכור, בית הדין בצפת פסק כי ניתן לזכות לעגונה גט מבעלה שבשל מצבו הרפואי, איננו יכול לתת לה גט. בית הדין הגדול, התערב בתיק ורצה לפסול את כשירות הגט שניתן לח'.

בשל העתירה שהוגשה לבית המשפט העליון, הוציא בית המשפט, צו-ביניים בהסכמת הצדדים, האוסר על בית הדין לדון בתיק במשך 21 יום, עד להכרעתו בעתירה. בזמן זה, תינתן לבית הדין האפשרות להגיע להסכמות עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שעל פי הידוע מצדד בעמדת העותרת.

במהלך הדיון תמה השופט הדתי אליקים רובינשטיין על בית הדין, ואמר "יחזירו אותה למצב של עגונה? שומו שמים. למה? ומה היה קורה אם הייתה נישאת בינתיים?!". רובינשטיין הסביר כי הוא מבין שמתן הגט באופן כזה הוא תקדימי, וישנו וויכוח רחב על כשרותו, אך "בית הדין אינו מקום לסימפוזיונים אלא להכרעה בדין". הוא המליץ לבית הדין לעשות ימי עיון, אך קבע כי לא ניתן לדעתו לנהל את הוויכוח ההלכתי בנושא, במסגרת הליך המתנהל בבית דין.

השופט חנן מלצר הצטרף להתקפתו של רובינשטיין ושאל את נציג בתי הדין הרבניים האם קרה אי-פעם שבית הדין הרבני הגדול קיים דיון עקרוני בהרכב מורחב של 11 דיינים. נציג בתי הדין הרבניים, עו"ד רפי רכס הודה כי הוא איננו מכיר תקדים כה, והשופט מלצר סיכם "לא היה מקרה כזה ולא ראוי שיהיה". בתגובה אמר השופט רובינשטיין בבדיחות: "לא היה כלום כי אין כלום".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד