בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב: טקס נוצרי בקבר דוד המלך

הרבנית גרוסמן קוראת לכל היהודים להגיע ולהתפלל גם בקומה העליונה במתחם

  • כ"ג שבט תשע"ו - 10:27 02/02/2016
גודל: א א א
כמרים בהר ציון
כמרים בהר ציון

ביום חמישי התקיים טקס תפילה נוצרי בחדר העליון שבקבר דוד המלך, זאת על אף ההוראה שנתנה בוועדת הפנים של הכנסת נגד קיום טקסים נוצריים ושימוש באלמנטים נוצריים במקום.

הרבנית יוכבד גרוסמן שפועלת כבר שנים להגברת הנוכחות היהודית במתחם קבר דוד ספרה לקול היהודי שכשהיא שמעה שבקומה העליונה מתקיימת תפילה נוצרית היא עלתה לשם ותיעדה את שהתרחש.

לדבריה, מאות כמרים, צליינים ואנשי דת נוצריים קיימו במקום טקס תפילה אליו הגיעו עם אלמנטיים נוצריים רבים, לרבות צלבי ענק.

טקס המיסה שהתקיים בשבוע שעבר

"צילמתי ואמרתי כל הזמן 'שמע ישראל'. אמרתי שאני חיבת לתעד את זה בשביל שאנשים יראו שזה אמיתי. פתאום זעקתי 'שמע ישראל' בקול רם, הרגשתי שזעקתי את זעקת עם ישראל, ואז המשטרה התחילו לגרור אותי החוצה והתחיל להשתבש כל הטקס שם ואחר כך כל הסיפור התפזר", ספרה הרבנית גרוסמן.

"היהודים למטה מתפללים וקוראים תהלים ולא יודעים שמעל לראש שלהם מתקיים דבר שכזה", אמרה הרבנית גרוסמן.

הרבנית גרוסמן טוענת שרואים בברור יד מכוונת לכל הפעילות הנוצרית בקבר דוד. "ב-64% משטח הר ציון יש כנסיות ענקיות ובכל זאת הם משקיעים מאמצים רבים דווקא במקום הזה".

היא מספרת שפעמים רבות היא ראתה אנשי דת נוצרים מרחבי העולם הולכים באזור הר ציון ושרים באנגלית "אנחנו הולכים להר ציון", "יש פה מלחמה על המקום".

לדברי הרבנית גרוסמן צריך להאבק בפועל בשטח בהשתלטות הנוצרית על מתחם קבר דוד ולדאוג שיהיו מאות יהודים במקום מדי יום. החדר שבקומה העליונה פתוח ברוב שעות היממה, מ-8 בבוקר ועוד 6 בערב, ואין כל מניעה שלא להגיע ולהתפלל גם בו כשם שמתפללים בקומה התחתונה.

"יש פה מלחמה רוחנית. הר הבית והר ציון הם שני המוקדים המרכזיים בירושלים. בהר הבית המוסלמים משתלטים ובהר ציון הנוצרים"

"אני קוראת לכל יהודי להגיע למקום ולהתפלל. מגיע לדוד המלך שיבואו וידאגו למקום הזה. יש כניסה ומותר לכולם להכנס. אם מישהו רואה נוצרים שמתפללים שם עם סממנים נוצריים צריך להתלונן על זה במשטרה", סיימה הרבנית גרוסמן.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד