בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב נסיון גניבת עדר באלומות

בפעם הרביעית חדרו ערבים לדיר של משפחת הירשברג מאלומות. הפעם זה נגמר בבריחת הגנבים ללא העדר

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • י"ט אלול תשע"ד - 18:29 14/09/2014
גודל: א א א
תיעוד גניבת עדר של הירשברג בעבר (צילום מסך) (צילום מסך)
תיעוד גניבת עדר של הירשברג בעבר (צילום מסך) (צילום מסך)

תופעת גניבות העדרים ביהודה ושומרון ובכל רחבי הארץ, יודעת עליות, אך כמעט שלא מורדות. בעלי העדרים יודעים כי עליהם להיות בכוננות מתמדת, וארגונים שונים כמו השומר החדש והשומר יו"ש, קמו בכדי לסייע למגדלים.

אחד מבעלי הדירים שסבל בשנתיים האחרונות מאוד מהתופעה, הוא אליעזר הירשברג מגבעת אלומות הסמוכה לישוב איתמר שבשומרון. בליל שבת האחרון היתה זו הפעם הרביעית בה חדרו לדיר גנבים ערבים. באחת הפעמים הצליחו הגנבים לגנוב את העדר כולו, בפעם אחרת הוחזר העדר לאחר מרדף, והפעם נמלטו הגנבים, ככל הנראה לאחר שהבחינו בהירשברג.

תזכורת: גניבת עדרו של הירשברג בעבר:

"החדירה היתה בסביבות השעה אחת בלילה", מספר אליעזר הירשברג בשיחה עם הקול היהודי. "הדיר סגור די טוב אז הגנבים לקחו דיקטים שהיו זרוקים בסמוך לדיר ויצרו מהם מעין רמפה דרכה ניסו להעביר את הכבשים אחת אחת". לאחר שהעבירו חמש כבשים בדרך זו, עזבו הגנבים את החווה ונמלטו, ככל הנראה לאחר שתצפיתן שהשאירו הבחין בהירשברג שהתעורר בכדי לבדוק מה מתרחש בדיר.

כמו בפעם הקודמת בה פורסם בקול היהודי תיעוד בלעדי של הגניבה, שלאחריה נמצאו בואדי דרכו הובל העדר הגנוב, עשרות עצי זית של ערבים כשהם כרותים, גם הפעם תיעדו מצלמות האבטחה את פעולות הגנבים.

"זה כל פעם חוזר על עצמו, ולפי התוצאות אפשר לראות שזה לא מטופל", אומר אליעזר. "עכשיו יש מח"ט חדש שגם הגיע למקום ובכל זאת יש לי תקווה שיעשו משהו. הגנבים לא מקצועיים. הם נראים בני 18 לערך, ועם קצת השקעה אפשר לתפוס אותם. הבעיה היא שלא עושים את זה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד