בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוב ש"ס מתחמקת?!

וועדת השרים לענייני חקיקה דנה היום בהצעת "חוק המואזין". אמש הפגינו פעילי השכונות מול ביתו של השר דרעי. אריה קינג: "גם המצביעים הערבים של ש"ס סובלים מרעש המואזין"

  • י"ב חשון תשע"ז - 11:44 13/11/2016
גודל: א א א
ארכיון (ויקיפדיה)
ארכיון (ויקיפדיה)

מפגינים מחוץ לביתו של דרעי. (צילום: בני דגן, וועד מתיישבי פסגת זאב)

וועדת השרים לענייני חקיקה דנה היום (א') בהצעת החוק שכונתה "חוק המואזין" של חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי), זאת לאחר שבשנים האחרונות ההצעה נפלה מספר פעמים עוד בטרם הגיעה להצבעה במליאה. על פי ההצעה, ייאסר על בתי תפילה לעשות שימוש ברמקולים.

פעילים במטה המאבק של שכונות צפון ירושלים הגיעו אמש (מוצ"ש) אל פתח ביתו של שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) והשמיעו במקום את קולות המואזין באמצעות רמקולים.

המיקום שנבחר להפגנה אינו מקרי. לדברי הפעילים, בעוד ששרים מסיעות הבית היהודי והליכוד הביעו תמיכה בהצעה, הרי ששרי ש"ס וכן חברי הכנסת מטעמה לא הביעו תמיכה בהצעה.

בזמן קיום ההפגנה מחוץ לביתו של דרעי, צייץ חה"כ יגאל גואטה: "מוטי יוגב, לתשומת לבך: שקלתי לתמוך בחוק המואזין, אך בעקבות אריה קינג שהופך את הנושא לפוליטי, אני נגד החוק ואקרא לכל חברי סיעת ש"ס להתנגד לחוק". דבריו של גואטה גררו תגובות קשות וחלק מהגולשים אף ציינו בהקשר זה את העובדה שש"ס תמכה בהסכמי אוסלו, גם אז באצטלה של טענות שונות ומשונות.

אריה קינג אמר לקול היהודיבתגובה כי "חבר הכנסת גואטה מוכיח פעם נוספת עד כמה ש"ס שקופה למצביעים השקופים שלהם. סך הכל לא יצאנו נגד ש"ס, יצאנו בעידוד לתמוך בהצעת החוק, לצערנו הרב הם מתמהמהים וראינו לנכון שחברי הכנסת והשר דרעי יבינו ממה סובלים רבים מהמצביעים של ש"ס, יהודים וערבים כאחד".

"מהתגובה של גואטה רואים שהוא לא מבין מה זה רעש המואזין, ואם הוא ימשיך כך להתבטא אני סבור ומאמין שרעש המואזין יגיע גם לפרדס כץ בבני ברק ואולי כשהוא ישמע את רעש המואזין בארבע וחצי בבוקר הוא יבין ממה סובלים פה 600 אלף תושבים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (א') לסוגיא בפתח ישיבת הממשלה: "אני לא יכול לספור את הפעמים, כי הן פשוט כל כך רבות, שפנו אליי אזרחים מכל חלקי החברה הישראלית, בני כל הדתות, שקובלים על הרעש ועל הסבל שנגרם להם מרעש עודף שמגיע אליהם מכריזות בתי תפילה. ישראל היא מדינה שמכבדת את חופש הדת של כל הדתות. ישראל גם מחויבת להגן על מי שסובל מעוצמת רעש יתר של כריזות. כך נהוג גם בערים רבות באירופה. כך נהוג גם במקומות שונים בעולם המוסלמי, ששם הגבילו את עוצמת הכריזה מתוך התחשבות בכלל התושבים. אני תומך בחקיקה ובאכיפה דומה במדינת ישראל".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד