בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'שוברים שתיקה' באוניברסיטה

שוברים שתיקה הרצו לסטודנטים. הסטודנטים טוענים ש'דחפו' להם את ההרצאה. ההרצאה ניתנה תוך כדי שיעור של פרופסור שקורא לחרם על ישראל.

  • י"ט כסלו תשע"ו - 09:30 01/12/2015
גודל: א א א
אוניברסיטת בן גוריון. (דניאל ברנק) (דניאל ברנק)
אוניברסיטת בן גוריון. (דניאל ברנק) (דניאל ברנק)

בפייסבוק של ארגון 'שוברים שתיקה', עלה הבוקר (שני) פוסט תחת הכותרת "שיעור בדמוקרטיה". כותבי הפוסט התיחסו אל 'ההשתקה' ממנה הם סובלים בתקופה האחרונה, וציינו כי היום הותר להם להציג את פעילות הארגון באוניברסיטת באר שבע.

לכאורה אין דבר יותר פלורליסטי ודמוקרטי מלתת במה גם לארגונים בסגנון שוברים שתיקה, אלא שבבחינה של המקרה מקרוב, מתברר שהפלורליזם הזה נוטה ככל הנראה לצד מסויים של המפה הפוליטית.

הפייסבוק של שוברים שתיקה

על פי דיווח באתר nrg, מדובר בהרצאה שניתנה תוך כדי שיעור של פרופסור ניב גורדון. גורדון כבר התפרסם בעבר כחבר בארגון ה-BDS, אשר מטרתו להוביל מאמצי חרם כלל-עולמי כלכלי ומדיני על ישראל.

אחת הסטודנטיות גם סיפרה כי הפרופסור שלח לתלמידים מייל בו הוא ממליץ להם להגיע לשיעור, אך במייל לא צויין שום אזכור על ה'אורחים' משוברים שתיקה. הסטודנטית טענה כי היא וחברים נוספים רצו לצאת מהשיעור, אך הם פחדו שצעד כזה עלול להוריד להם את הציון.

"אנחנו נמשיך להגיע לכל מקום בארץ ולא ניתן שישתיקו אותנו - לא בבאר שבע, לא בתל אביב, ולא בשום מקום אחר". כתבו אנשי שוברים שתיקה, שכאמור טענו על 'השתקה' של הארגון בתקופה האחרונה.

ההשתקה ממנה סובל הארגון, כוללת ככל הנראה החלטה של המשטרה מהשבוע שעבר, שלא לאפשר לארגון להעביר הרצאה בפאב 'עשן הזמן' בבאר שבע. ההחלטה התקבלה מחשש שתושבי העיר ינסו לפגוע במשתתפי האירוע. יש לציין כי מנהל הפאב הצדיק את החלטת המשטרה.

בנוסף, היום בערב מתוכנן מפגש של שוברים שתיקה במסעדת 'בר קיימא' בתל אביב. גם במקרה הזה הגיעו שוטרים אל המסעדה על מנת לברר האם רישיון העסק מאפשר את קיום המפגש. לטענת המשטרה בעוד שכבר למעלה מ-70 איש הביעו את רצונם להגיע לאירוע, רישיון המסעדה עומד על מספר של 38 איש בלבד.

במסעדה טוענים כי מתקיימים בה אירועים רבים בהם מספר המשתתפים עולה על 38, ואף אירועים בהם משתתפים למעלה מ-100 איש. לטענת המסעדה השוטרים הסבירו שהבדיקה נעשית למען בטיחותם של המבקרים.הפייסבוק של בר קיימא

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד