בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוחררו צעירים שנחשדו בתקיפת ערבי

שבעה צעירים יהודים נעצרו בחשד שדחפו ערבי בירושלים. העצורים הכחישו המיוחס להם וביהמ"ש קבע שאין חשד סביר נגדם והורה על שחרורם ללא תנאי. עו"ד אביחי חג'בי מחוננו: "שבעה צעירים בילו לילה שלם במעצר ללא סיבה"

  • יח"צ
  • י"ד כסלו תשע"ו - 09:43 26/11/2015
גודל: א א א
ניידת משטרה. ארכיון (יהודה פרל) צילום: יהודה פרל
ניידת משטרה. ארכיון (יהודה פרל) צילום: יהודה פרל

מה הביא את המשטרה למהר ולעצור שבעה צעירים יהודים בחשד לדחיפת ערבי?

שופט בית משפט השלום בירושלים דוד שאול גבאי ריכטר, הורה אמש (ד') על שחרורם ללא תנאי של שבעה צעירים יהודים אשר נעצרו הלילה בחשד שתקפו מנקה ערבי ברחוב יפו בבירה.

במהלך הדיון התברר כי חבורת הצעירים צעדה ביום שלישי בסביבות השעה 21:00 בערב ברחוב יפו, כאשר מנקה ערבי עובד עיריית ירושלים, פגע באחד מהם תוך שהוא מטאטא את הרחוב. לטענת הערבי התפתחו חילופי דברים בין הצדדים והצעירים דחפו אותו לכביש בו פועלת הרכבת הקלה. מנגד טוענים הצעירים כי אחד מהם העיר למנקה שיהיה זהיר יותר ולא יפגע בעוברי אורח, וזה בתגובה החל להתגרות בו בדיבורים. הצעירים הכחישו מכל וכל כי דחפו את המנקה.

כוחות משטרה שהוזעקו למקום בידי המנקה הערבי עצרו את השבעה, שניים מהם קטינים, והם נשארו במהלך הלילה במעצר.

אמש ביקשה המשטרה להורות על הרחקתם ממרכז העיר ירושלים ל-60 יום, אולם השופט קיבל את עמדתו של עו"ד אביחי חג'בי שייצג את העצורים מטעם ארגון חוננו וקבע כי לא קיים כל חשד סביר כנגד העצורים ועל כן יש לשחררם ללא תנאי ואף ללא חתימה על ערבות.

"עיינתי בתיק החקירה ונחה דעתי כי לא קיים חשד סביר כנגד המשיבים", כתב השופט והוסיף כי "מדו"חות הפעולה של השוטרים לא ניתן ללמוד על חשד ספציפי".

עו״ד אביחי חג׳בי שייצג את העצורים מסר בתגובה: ״ההחלטה מדברת בעד עצמה. בית המשפט קבע במילים אחרות כי חמישה בגירים ושני קטינים בילו לילה שלם במעצר ללא סיבה. כל מילה מיותרת".

בארגון חוננו אומרים כי הם שוקלים לתבוע את המשטרה בגין מעצר שווא, בפרט לאור חוק הנוער המורה כי רק במקרים חריגים תותיר המשטרה קטינים במעצר למשך הלילה במקום לשחררם בתנאים כפי שממילא ביקשה בבית המשפט.

"חמור מאוד שמשטרת ירושלים ממהרת לנפח חילופי דברים לכדי קטטה על רקע גזעני, ולעצור לזמן ממושך אזרחים שלא ביצעו כל עבירה, אך ורק בגלל שהמתלונן הוא ערבי", אומרים בחוננו. "לא ברור מדוע מיהרה המשטרה להאמין דווקא לצעיר הערבי ולא לצעירים היהודים, ולפעול נגדם בחומרה כה רבה בשל תלונה על דחיפה".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד