בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוטר אלים יפצה מתיישב

שש שנים לקחו לפסק הדין הזה להישמע. קצין המודיעין ישלם את הכסף לשומר הישוב שהותקף וגם המשטרה תיקח חלק בפיצויים

  • כ"ד אב תשע"ו - 11:15 28/08/2016
גודל: א א א
שוטר מכה מתיישב. ארכיון (tps)
שוטר מכה מתיישב. ארכיון (tps)

שוטר אלים שתקף שומר בשער הישוב נריה לפני כשש שנים ישלם לשומר שהתלונן עלח התקיפה 14,000 שקלים כפיצוי. 7,000 שקלים נוספים תשלם המשטרה. יאיר שפירא הביא את המקרה בעיתון 'בשבע'.

לפני שש שנים בדיוק, בעת הקפאת הבנייה הגדולה ביו"ש, הגיע רכב בעל לוחית רישוי אזרחית לשער היישוב נריה אשר בבנימין. ברכב נהג מי שהיה אז קצין המודיעין של המשטרה בגזרה, שלומי בכר, שהיה לבוש בבגדים אזרחיים. ליד בכר ישב שוטר במדים ומאחוריו, להפתעת השומר, ישבו מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר וחגית עפרן.

השומר התעקש שכל היושבים ברכב יזדהו. קצין המודיעין סרב. את כל ההתרחשות הקליטה חגית עפרן וההקלטה תביא בסופו של דבר לניצחון השומר בתביעה.הנימוק שנתנו אז במשטרת ישראל לניסיון הברחת שני פעילי השמאל הקיצוני אל תוך היישוב היהודי היה סיור לצורך קביעת מיקום להפגנה שתכננה שם 'שלום עכשיו'.

קצין המודיעין בכר החליט לפעול כנגד השומר. הוא יצא מהרכב והדף את השומר לתוך ביתן השמירה בשעה שעמד בפתחו.ראשו של השומר נחבט בחלון שהתנפץ. בכר הוסיף עוד כמה מהלומות, הודיע לשומר המוכה כי הוא זה שתקף קצין משטרה, ובעזרת קצין המשטרה הנוסף שחש למקום פרק אותו מנשקו ועצר אותו.הרשמקול של חגית עופרן המשיך במקביל לעבוד ותיעד אותה כשהיא אומרת כי על התנהגות כזו היא הייתה מגישה תלונה. אופנהיימר לעומתה גילה הבנה להתנהלותו של הקצין.

עוד באותו הבוקר הגישו עדי ראיה נוספים שהגיעו למקום ההתרחשות תלונה במח"ש כנגד השוטר האלים.כל זה לא הצליח להביא את מח"ש להגיע למסקנה כי יש להעמיד את השוטר התוקף לדין פלילי. בבית הדין המשמעתי הוא הורשע בהפעלת כוח שלא לצורך ובהתנהגות שאינה הולמת שוטר. בערעור הוא זוכה מהתנהגות שאינה הולמת שוטר, ובפועל הוא קודם בשנים שחלפו מאז.

בעידודו של ארגון זכויות האדם ביש"ע הגיש השומר תביעה אזרחית נגד הקצין בכר באמצעותו של עו"ד נדב העצני. בפסק הדין קבעה סגנית נשיא בית המשפט השלום בירושלים, השופטת דורית פיינשטיין, כי מהראיות עולה שהשומר אכן נהג בזלזול ובאדישות. אך כפי שלא יעלה על הדעת שאזרח שיגיב באלימות להתנהגות שכזו יוכל לחמוק מעונש, כך לא יעלה על הדעת שזו תהיה סיבה מספיק טובה לשוטר להתנפל על אזרח ולהכות אותו.

בפועל פסקה השופטת פיצויים לשומר בסך 21,000 שקלים. שני שליש מהם יוטלו על השוטר בכר והשליש האחרון על משטרת ישראל.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד