בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שוטר מג"ב היכה ערבי שהשפילו והורשע

בשבוע שעבר דחו שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים את ערעורו של השוטר ואמרו כי ברצונם "לשדר מסר חד וברור לאותם שוטרים"

  • ל' שבט תשע"ו - 12:58 09/02/2016
גודל: א א א
שוטרי מגב, אילוסטרציה (דוברות מגב)
שוטרי מגב, אילוסטרציה (דוברות מגב)

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את ערעורו של שוטר מג"ב שהורשע בכך שהיכה נער ערבי שהשפיל אותו בחברון, זאת במהלך שרותו הצבאי בחברון.השופטים סירבו להתחשב בעברו הנקי של השוטר והותירו את ההרשעה על פי הפסיקה הקודמת. "גם במציאות ביטחונית מתוחה ונפיצה, ואולי בפרט בכזו, יש לשדר מסר חד וברור לאותם שוטרים המצויים ב'חוד החנית' להקפיד לבל יפגעו שלא לצורך באזרחים תמימים" כתבו השופטים.

על פי כתב האישום, בחודש טבת תשע"ד, שמר השוטר במסגרת שירות סדיר על ערבי שעוכב לבדיקה בעמדה המוצבת בחברון. בשלב מסוים הגיע למקום עבד קראקנה, ערבי נוסף והחל לצחוק על השוטר. בתגובה, הלם השוטר בקראקנה במספר אגרופים בפניו. שופטת בית משפט השלום חנה לומפ הרשיעה אותו וגזרה עליו 200 שעות לתועלת הציבור, שלושה חודשי מאסר על תנאי, ומתן פיצוי למתלונן.

השופטים כאמור דחו את הערעור. "מדובר באירוע נקודתי, שהתפתח ללא תכנון מראש, על רקע מציאות ביטחונית מתוחה ונפיצה, כאשר המערער היה כבן 19 שנים בלבד. שירות המבחן התרשם כי המערער הוא אדם נורמטיבי ונעדר דפוסי התנהגות עברייניים. כסנקציה על המעשה, הועבר המערער משירות צבאי כלוחם במג"ב לתפקיד לוגיסטי בצה"ל, והדבר גרם לו למשבר ושיקף עבורו מחיר אישי ששילם על מעשיו. המערער עשה מאמצים לחזור לשרת כלוחם, והדבר נזקף לזכותו".

על אף כל הנ"ל, אמרו השופטים כי "מדובר במי שתפקד כשוטר בעמדה המוצבת בחברון והלם כמה מכות אגרוף בעובר אורח תמים אך ורק משום שצחק לעברו" והשאירו את ההחלטה על כנה.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד