בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שופטי בג"ץ ביטלו הריסת בית מחבל

לא ייהרס: בית המחבל בשכונת עסכר בשכם יישאר על תילו. השופטים: "נוכח האינטרסים שייפגעו מהריסת הבית בשיהוי ניכר, הפעלת הסמכות בשלב זה תהיה בלתי ראויה"

  • י"ט כסלו תשע"ו - 14:44 01/12/2015
גודל: א א א
אלמוג שילוני היד (בית אלמוג שילוני)
אלמוג שילוני היד (בית אלמוג שילוני)

שופטי בג"ץ, מני מזוז, צבי זילברטל ואליקים רובינשטיין החליטו היום (שלישי) על ביטול הריסת בית המחבל שרצח את החייל אלמוג שילוני ה' יקום דמו לפני כשנה בתחנת הרכבת בתל אביב.

השופטים הורו על ביטול צו ההריסה והחרמת בית משפחתו של המחבל, נור א-דין אבו חאשיה ימ"ש שממוקם בשכונת עסכר בשכם.

מני מזוז וצבי זילברטל, תרצו את ביטול הצו בכך שמאז הפיגוע ועד ההחלטה להרוס את הבית עבר זמן רב."חוששני כי הפעלת הסמכות על ידי המשיב כשנה לאחר מעשיו הרצחניים של אבו חאשיה ממילא לא תוביל לתוצאה ההרתעתית המבוקשת והלגיטימית. משכך, ובעיקר נוכח האינטרסים שייפגעו מהריסת הבית בשיהוי ניכר, עמדתי היא כי הפעלת הסמכות בשלב זה תהיה בלתי סבירה ובלתי ראויה" כתב השופט זיברטל.

רובינשטיין תמך בהריסה חלקית של הבית והציע זאת כפשרה בין הזמן שעבר לבין עניין ההרתעה."דומני כי הפתרון של הריסה חלקית מאזן באופן הולם בין הזמן שחלף בין האירוע להוצאת צו ההריסה וציפייתם של בני הבית, לבין התועלת שיש בהריסה חלקית של הבית לשם השגת הרתעה, ועל כך עמדנו מעלה".

לפני כחודש חל יום השנה להרצחו של אלמוג עשהאל שילוני הי"ד, בידי מחבל ערבי ברחוב ההגנה בתל אביב. המחבל דקר את שילוני מספר פעמים לאחר מכן דקר המחבל יהודי נוסף שנחלץ לעזרתו ופצע אותו קל ולבסוף ברח אל בית נטוש בסביבה, שם נתפס בידי כוחות הביטחון. אלמוג שילוני הי"ד נפטר מפצעיו מספר שעות לאחר מכן.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד