בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"שי נהרג בגלל הפקרות"

משפחתו של הגבר שגופתו אותרה בשבוע שעבר באזור ים המלח, מאשימה את משרד הבריאות בהפקרתו בכך שהשליכו אותו לרחוב. "המערכת שולחת אנשים ללא פיקוח, לרחוב"

  • אברהם שפירא
  • י"ב אדר תשע"ה - 12:32 03/03/2015
גודל: א א א
חילוץ שי יעקב נעם (יחלץ)
חילוץ שי יעקב נעם (יחלץ)

בשבוע שעבר נמצאה גופתו של שי יעקב נועם באזור ים המלח לאחר חמישה ימים של חיפושים. נועם היה לוקה בנפשו. לפני כחודשיים, כשעבר את גיל השלושים, הוא 'שוחרר' מהוסטל ברחובות בו היה מטופל ונזרק לרחוב.

נועם, בן 31 מרחובות, הגיע ביום חמישי, ל' שבט, לאזור שמורת הטבע עין גדי. בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי הוא נראה בפעם האחרונה באכסניית הנוער בעין גדי. לאחר שרכבו נמצא נטוש במגרש החנייה של נחל ערוגות, החלו חיפושים נרחבים אחריו – במזג האוויר הסוער של אותו סוף שבוע. ביום שלישי, ה' אדר, מסוק שהשתתף במאמצי האיתור זיהה את גופתו צפה במי הים, בסמוך ליישוב אבנת שבצפון ים המלח.

בני משפחתו של נועם מפנים אצבע מאשימה למשרד הבריאות שבאטימותו, לדבריהם, גרם למותו של נועם בכך שלא העביר אותו להוסטל לאנשים מבוגרים כשעבר את הגיל המתאים, ו'זרק' אותו לרחוב.

שי יעקב נעם בימיו האחרונים (באדיבות המשפחה)

חגי דניאלי, דודו של נועם, תיאר כי נועם קיבל טיפול רפואי בהוסטלים במשך יותר מ-12 שנים אך "התוצאה של ההחלטה הזו הייתה ששי היה צריך לעזוב את ההוסטל, לעבור לגור בגפו, ללא השגחה ופיקוח על מעשיו ועל התרופות שהוא מקבל. ניסינו להיאבק בהחלטה, אך ללא הועיל, התשובה של המערכת הייתה שהוא יוכל להסתדר לבד, 'לכו תשכירו לו יחידת דיור'. לשאלה, 'מה קורה לאנשים האלו שאתם פשוט משליכים לרחוב?', התשובה הייתה, רובם הופכים להומלסים... המערכת יודעת שהיא שולחת אנשים חולים, ללא פיקוח, לגור ברחוב" כתב דניאלי בדף הפייסבוק בו פרסם את הדברים.

משרד הבריאות הגיב לטענות לאתר 'וואלה' ואמר כי "בשל הסודיות הרפואית, אנו מנועים מלהתייחס באופן מפורט למקרה. עם זאת, הטענות המועלות ייבדקו, על ידי הגורמים המקצועיים במשרד. ככלל, אשפוז ניתן לכפות בצו בית משפט, אולם לא ניתן לכפות שיקום. אם אדם לא מעוניין בשיקום בהוסטל, לא ניתן לכפות עליו, הוא רשאי לעבור למגורים עצמאיים. שירותי שיקום בקהילה ניתנים לעשרות אלפי נכי נפש בכל שנה, לכל משתקם מותאם סל פרטני התואם את צרכיו והנסיבות הספציפיות שלו. עם זאת, שירותי שיקום הם שירותים הדורשים שיתוף פעולה, מצד מקבלי השירות, ומבחינה חוקית ומעשית לא ניתן לכפות על הפרט לקבל שירותים אלה. קיימות אפשרויות שונות של שיקום בקהילה, במסגרות של הוסטל צעירים, הוסטל מבוגרים, דיור מוגן ומגורים עצמאיים בליווי מדריכים בתחומי השמה, כספים, עובדים סוציאליים וליווי שיקומי אישי".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד