בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שירות ג'יפים למאחזים לא חוקיים

משרד הרווחה קנה לאחרונה שלושה ג'יפים בכדי שעובדות סוציאליות יוכלו להגיע ולתת שירות בנקודות הבלתי חוקיות עליהן השתלטו הבדואים בנגב

  • מערכת הקול-היהודי
  • כ"ג אב תשע"ד - 11:40 19/08/2014
גודל: א א א
מאהל בדואי (אלחנן גרונר – הקול היהודי)
מאהל בדואי (אלחנן גרונר – הקול היהודי)

במפגש שערך אמש עם ראשי רשויות בדואיות בנגב הצהיר שר הרווחה מאיר כהן כי יפעל להשוואת השירותים בישובים הבדואים לאלו היהודים. מלשכת השר נמסר כימדובר במפגש ראשון מסוגו שמטרתו קידום תחום הרווחה ברשויות הבדואיות.

השר התייחס לסוגיות בישובים הבדואים ובהן היעדר הנגישות של שירותי הרווחה לישובים הבלתי חוקיים הפזורים ברחבי הנגב. במשרד הרווחה דיווחו בעניין זה כי נרכשו בידי המשרד שלושה ג'יפים לטובת הגעתן של עובדות סוציאליות לישובים הבלתי חוקיים. השר כהן הדגיש כי הוא יפעל ויקדם שוויון בשירותי הרווחה בין רשויות יהודיות לערביות. "ילד רעב, הוא ילד רעב ומבחינתי כשר אני מחוייב לכולם".

יציעו טרמפ לעובדי הרווחה? בדואים על טרקטורונים בשטחי אש של צה"ל (רגבים)

בנוסף התייחס שר הרווחה לסוגיית מיגון הישובים הבדואים הבלתי חוקיים, מפני הרקטות אותם יורים הערבים מרצועת עזה."הייתי בין הראשונים להגיע למקום נפילת הטיל בסמוך לדימונה וראיתי את ההרוג", סיפר השר כהן על ההרוג הבדואי כתוצאה מפגיעת רקטה. "המדינה לא תוכל להציב מיגוניות בכל הפזורה אבל היא מחויבת במאה אחוזים לספק מיגון הולם לישובים הבדואים. הטילים אינם מבחינים בין רהט לאופקים, בין חורה לנתיבות. אני מקדם בימים אלה מיגון של כל המוסדות של המשרד בישובים הבדואים".

שר הרווחה שיבח את ח"כ טלל אבו עראר ואמר כי חברי הכנסת הערביים חייבים להתייחס יותר לרמת השירותים הנמוכה ברשויות הערביות ופחות ל"בעיה הפלסטינית", כלשונו. "ההזדהות של ערביי ישראל עם הפלשתינים היא חלק מהמציאות, אני מצפה מהח"כים שידאגו גם לחינוך, לתרבות ולביוב ברשויות הערביות".

בסיומו של היום הוחלט על הקמת וועדה משותפת לה יהיה שותף השר, יחד עם ראשי הרשויות הבדואיות בנגב, ותיפגש אחת לחודשיים לעמוד על העשייה בישובים אלה בתחום הרווחה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד