בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שישה מפעילי להב"ה שוחררו

מבוכה למשטרה: מעצרם של שלושה פעילים בלבד הוארך, וביהמ"ש קבע כי גם הם ישוחררו מחר

  • כ"ו כסלו תשע"ה - 14:38 18/12/2014
גודל: א א א

בית משפט השלום בירושלים הורה על שחרורם של שישה מתוך תשעת פעילי להב"ה שהובאו היום לדיון. אתמול שוחררה צעירה נוספת.

המשטרה ביקשה לשחרר חמישה מהעצורים למעצר בית של 20 יום ודרשה כי יפקידו 2,000 ש"ח. השופט דחה את בקשת המשטרה והורה על שחרורם בערבות בלבד.

בנוגע לארבעה פעילים נוספים ובהם בנצי גופשטיין מנכ"ל הארגון, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בשבעה ימים. השופט הורה לשחרר אחד מהם כבר היום והאריך את מעצרם של שלושת הנוספים עד מחר, אז, הורה השופט, ישוחררו לשלושה ימי מעצר בית אלא אם תהיה התפתחות דרמטית בחקירה.

עו"ד חור אוריאל ניזרי המייצג מטעם ארגון חוננו שלושה מהעצורים ששוחררומסר בתגובה: "כמשפטן כאזרח וכאדם, אני מודאג מעצם המעצר. אני פונה למבקר המדינה, כב' השופט בדימ' יוסף שפירא וליושבת בראש גוף הפיקוח על הפרקליטות, כב' השופט בדימ' הילה גרסטל, לחקור את נסיבות המעצר בתקופת בחירות, ללא בסיס אמיתי, של פעילים פוליטים בניגוד לחופש הביטוי. התנהלות גורמי אכיפת החוק בפרשה מעלה שאלות קשותואין לתת למעצר זה לחלוף משל היה אירוע רגיל, יש לחוקרו אף ע"י מח"ש. לגופם של דברים יצויין, כי אין ממש בחשדות כלפי מרשיי הן לאור דבריו של בית המשפט המחוזי בעניין והן ככלל. ככול שיש מי שמעוניין לשנות את מעמדו, של חופש הביטוי בישראל, הרי שיש לעשות כן בחקיקה אשר תעמוד בדרישות חוקי היסוד ולא באמצעות מעצר".

עורכי הדין איתמר בן גביר ואביחי חג'בי המייצגים את יתר העצורים מסרו בתגובה: "בית משפט העביר מסר ברור לטובת חופש הביטוי. אנו סבורים כי מדובר במעצר בלתי חוקי שמקומו במדינות טוטאליטריות בהן מעצר הוא מנוף של כח לסתימת פיות. מלכתחילה לא היה מקום למעצר החשודים ועל פרקליטות המדינה והמשטרה להפסיק להפלות לרעה אנשי ימין", מסרו השניים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד