בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שליסל – לא מכיר בבית המשפט

מעצרו של הדוקר במצעד התועבה ישי שליסל, הוארך בשנים עשר יום. במקביל, שחרר בית המשפט אדם שהביע תמיכה בדקירה.

  • טוביה אריאל
  • י"ז אב תשע"ה - 12:32 02/08/2015
גודל: א א א
אירוע הדקירה באירוע התועבה בירושלים, ביום חמישי
אירוע הדקירה באירוע התועבה בירושלים, ביום חמישי

בית המשפט המחוזי בירושלים האריך ביום שישי את מעצרו של ישי שליסל, שדקר שישה משתתפים באירוע התועבה בבירה. שליסל ביקש את יצוגו של עורך דין מסוים, אך לאחר שהלא סירב לייצגו סירב שליסל לקבל את שירותיה של הסנגוריה הציבורית, והתעקש לייצג את עצמו במשפט. במהלך המשפט אמר שליסל כי הוא "אינו מכיר בסמכות בית המשפט, בית המשפט הוא חלק ממנגנון הרשע, כיוון שאינו פועל על פי דיני התורה הקדושה", אמר.

בעקבות מסמך שהועבר לידיה, קבעה השופטת כי שליסל כשיר לעמוד לדין, ואין צורך לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית. שליסל נחקר בגין עבירות של ניסיון לרצח והחזקת סכין ובית המשפט האריך את מעצרו בשנים עשר יום.

בעקבות אירוע הדקירה, נמתחה ביקורת רבה על התנהלות המשטרה בעניינו של שליסל. על פי הטענות שהועלו, שליסל, ששוחרר לפני כשלושה שבועות מתקופת מאסר בת עשר שנים לאחר שהורשע באירוע דומה, הצהיר גם במשפטו הקודם וגם לאחר שחרורו כי לא חוזר בו ממעשיו. למרות זאת, הצליח שליסל להגיע למקום האירוע כשהוא חמוש בסכין.

| הביעה תמיכה ונעצר

במקביל להארכת מעצרו של שליסל שחרר בית משפט השלום באשקלון את גלעד קליינר, שנעצר לאחר שהביע תמיכה במעשיו של שליסל בפייסבוק. בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בשבעה ימים בחשש למסוכנות, מפני שלדעת השופטת אין במקרה מסוכנות. השופטת הסכימה כי יש בתיק חשד לעבירות של עידוד להפרת השלום, אך הוסיפה שכיוון שהמקרה נוגע בחופש הביטוי יש לנקוט משנה זהירות.

השופטת הורתה על שחרורו של קליינר למעצר בית, בתנאי שלא יפרסם דבר בפיסבוק במהלך השבוע הקרוב. המשטרה ביקשה צו עיכוב ביצוע אך השופטת דחתה את הבקשה, מכל מקום קבעה השופטת מעצר בית של יומיים להחמרת התנאים, עד להגשת הערעור ככל שיוגש.

עורך דין איתמר בן גביר המיצג את הנאשם אמר כי לדעתו פרסום חסר טעם בפיסבוק אינו עילה למעצר. בן גביר אף הציג בפני בית המשפט פסיקה בנושא דומה, בה נקבע לסגור תיק שהתנהל כנגד אדם שפרסם בפייסבוק קריאה לרצוח את ברוך מרזל.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד