בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שליש מהיהודים בעולם מסתירים את יהדותם

מסקר שנערך לרגל "יום המאבק הבינלאומי באנטישמיות", עולים ממצאים מדאיגים

  • כלב אליהו
  • כ"א טבת תשע"ז - 08:50 19/01/2017
גודל: א א א

סקר שנערך בקרב כלל יהודי העולם לרגל "יום המאבק הבינלאומי באנטישמיות" מעלה תמונה קשה בכל הנוגע לתחושת הביטחון האישי של יהודי התפוצות. הסקר נערך לצורך 'איחוד כוחות' בין גורמים שונים למאבק באנטישמיות, וממנו עולה כי 85% מיהודי העולם חוו או היו עדים לאירוע אנטישמי, 75% מיהודי אירופה חוששים להסתובב עם כיפה או עם מגן דוד, 73% מאלו שחוו אירוע אנטישמי או עדים לאלימות אנטישמית, לא פנו למשטרה.

כמו כן, עולה מהסקר כי שליש מהיהודים מסתירים את יהדותם. אין מדובר על הימנעות מהליכה עם כיפה על הראש, אלא הסתרה אקטיבית תוך הימנעות מהסמלים היהודיים הבסיסיים ביותר. ממצאי הסקר נחשפו על-ידי 'ההסתדרות הציונית העולמית' בכנס שכותרתו היא 'אתגר המאבק באנטישמיות'.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

תגובת ההסתדרות הציונית נמסרה על-ידי יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: ״הכתובת הייתה ועודנה על הקיר. רבים מיהודי התפוצות חוששים להפגין את יהדותם, מאמינים כי הפוליטיקאים בארצם אנטישמיים ואינם מדווחים על אירועי אנטישמיות שהפכו לדבר שבשגרה. חמור מכך- טשטוש הגבולות בין ביקורת כנגד מדינת ישראל לבין אנטישמיות מוביל בהכרח לעלייה בגילויי האנטישמיות בעולם".

כמו כן תלה יעקב חגואל את האנטישמיות מתנועות החרם. לדבריו "יהודי התפוצות סובלים מגילויי אנטישמיות שנובעים ישירות מהקמפיינים ומתנועות החרם כנגד ישראל, ואנו רואים שקיימת הלימה בין הלך הרוח בסדר היום הציבורי הבינלאומי לבין החרפת אירועי האנטישמיות המתרחשים בעולם, בתכיפותם ובאופיים האלים. ההסתדרות הציונית העולמית תמשיך להיאבק בתופעה המכוערת, לא רק ביום המאבק הבינלאומי באנטישמיות אותו אני מציינים בעצב, אלא בכל יום בשנה ובכל הכוחות הנדרשים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד