בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"שמחת ספר התורה וחזרה לבית המדרש"

בשבוע הבא תשוב הישיבה ביצהר לבית המדרש הכבוש ואף יכניסו ספר תורה למקום. הרב דאום שזכה לקיים מצוות כתיבת ספר תורה ואף לתרום אותו לישיבה אומר "שמחה שראוי שכל אחד ישתתף בה"

  • אברהם שפירא
  • ה' כסלו תשע"ה - 13:12 27/11/2014
גודל: א א א
הכנסת ספר תורה לישיב עוד יוסף חי (ארכיון הקול היהודי)
הכנסת ספר תורה לישיב עוד יוסף חי (ארכיון הקול היהודי)

ביום ראשון הקרוב צפוי לפוג תוקפו של צו התפיסה עליו חתם אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון כנגד מבנה בית המדרש של ישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, ובישיבה מתכוננים לאירוע 'שמחת שחרור בית המדרש'.

לאחר כשמונה חודשים בהם משמש היכל בית המדרש כבסיס עבור שוטרי מג"ב, יתקיים ביום שלישי הקרוב י' בכסלו, אירוע החזרה לבית המדרש יחד עם הכנסת ספר תורה לישיבה.

"השגחה פרטית מופלאה". הרב שי דאום (ארכיון)
"יש מצווה על כל יהודי לכתוב ספר תורה", פותח הרב שי דאום, המלמד ב'עוד יוסף חי' ותורם הספר החדש, את הראיון עם הקול היהודי. "זוהי מצווה מאוד נדירה וקשה לקיים אותה כי זה עולה הרבה כסף. לפני למעלה מעשר שנים, אז השתוקקנו מאוד לקיים את המצווה הזאת, החלטנו לעשות עסק עם חמי שהוא סופר סת"ם במקצועו", מספר הרב דאום. "בכל חודש אנחנו הפרשנו סכום כסף קטן והוא התקדם קצת-קצת בכתיבת הספר. תכננו שהדבר יימשך עשרים שנה בהם אנחנו נשלם. בסופו של דבר הכתיבה נגמרה יותר מהר וברוך ה' הוא סיים את כתיבת הספר כולו וזכינו לקיים את המצווה "ועתה כתבו לכם את השירה הזאת".

"באופן טבעי, אם יש ספר תורה, אתה רוצה להכניס אותו למקום שקרוב ללבך", מסביר הרב דאום את הבחירה בבית המדרש ביצהר. "חשבנו שישיבת עוד יוסף חי שאני מלמד בה וגם אוהב אותה והיא קרובה לליבי, היא המקום המתאים. בייחוד שהיא עוברת כעת זמנים קשים עם כל ההתנכלויות של השלטונות".

"בסייעתא דשמיא, בחסדי ה' ובהשגחה פרטית מופלאה, בדיוק כשהספר תורה היה מוכן ותכננו לעשות הכנסת ספר תורה, נגמר התוקף של צו התפיסה וממילא השמחה על מציאות כתיבת הספר תורה ועל הכנסתו משתלבות באופן טבעי עם שמחת החזרה לבית המדרש שהיה במשך למעלה מחצי שנה לא בידינו".שיעור בבית המדרש הקבוע של ישיבת עוד יוסף חי לפני שנכבשה

"אני חושב שהכנסת ספר התורה היא שמחה כללית, שמחה שכל אחד היה ראוי שהשתתף בה" אומר הרב דאום ומברך, "בזכותה ועל ידה יגדל כבוד התורה ולומדי התורה, וירבה כבוד ה' בעולם".

בחודש ניסן בשנה שעברה, פשטו כוחות מג"ב וצבא על בית המדרש ביצהר בהוראתו של שר הביטחון בוגי יעלון כשברשותם צו תפיסה החתום בידי האלוף אלון. תוקפו של הצו הסתיים והוארך כבר פעמיים, וכעת מאמינים בישיבה כי יוכלו לחזור ולהמשיך את קול התורה מהמקום בו הוא נדם. תלמידי הישיבה ממשיכים כל העת את הלימוד במבנה זמני אותו בנו על הדרך המובילה למבנה הכבוש.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד