בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"שמרו על ירושלים במקום לחלל ישיבות"

חיילים נתפסו בכניסה לבסיס צבאי כשבכליהם כרזה הקוראת לשוטרי מג"ב לחדול מחילול בית המדרש וביצהר ובמקום זאת לשמור על תושבי ירושלים. "הכרזה מבטאת את רחשי הלב של חיילים רבים"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ו' חשון תשע"ה - 23:56 30/10/2014
גודל: א א א
הכרזה שהונפה בכניסה לבסיס צהל בשומרון
הכרזה שהונפה בכניסה לבסיס צהל בשומרון

התסיסה הגוברת עקב המצב הבטחוני בירושלים מגיעה גם לתוך בסיס צה"ל.

לקול היהודי נודע שאתמול בערב (רביעי), ביום בו נורה יהודה גליק בירושלים, נתפסו שני חיילים בשער בסיס חטמ"ר שומרון, כשבכליהם כרזה המופנית לחיילי מג"ב. הכרזה מעמתת את המצב הבטחוני החמור בירושלים שלא זוכה למענה על ידי כוחות הבטחון - אל מול ה"נחישות" שמגלים קציני צה"ל ומג"ב בחילול המתמשך של ישיבת "עוד יוסף חי" ביצהר.

החיילים, שנתפסו ככל הנראה בעקבות מידע מודיעיני, עוכבו כמה שעות בשער הבסיס, ולבסוף נשלחו לדרכם - כאשר הכרזה נותרת בידי מפקדי הבסיס.

הכרזה שהונפה בכניסה לבסיס צה"ל בשומרון

"הכרזה מבטאת את רחשי הלב של חיילים רבים"

מקורביהם של החיילים מצטערים על תפיסת הכרזה: "חבל שהחברים לא הספיקו לתלות את הכרזה במקום בולט בבסיס. די ברור שהכרזה הזו מבטאת את רחשי הלב של חיילים ושוטרי מג"ב לא מעטים, שלא מצליחים להעיז ולומר בקול את האמת: במקום לשמור על יהודים ולהילחם בטרור המשתולל - מנצלים אותם לרדיפת רוח ודמיונות של אלוף הפיקוד וחבר מריעיו".

מתנועת מתגייסים באמונה נמסר "אנו מצירים על בזבוז הצבע שנדרש לשם ייצור כרזה חדשה, אך עם זאת אנו מקוים שהיהודים שמעיזים לומר את האמת יתגברו גם על המכשול הזה כמו גם על רבים אחרים", אמרו בתנועה המסייעת לחיילים בשלבי גיוסם. "את המסר - מתגייסים כדי לשמור על יהודים מפני האויב האמיתי ומתעלמים מפקודות או מאוירה שונה - אי אפשר להשתיק, והוא ימשיך ויעבור בעזרת ה' בכל דרך ובכל מקום בצה"ל".

פנינו לדובר צה"ל בעניין ולאחר סאגה ארוכה ציינו בפנינו כי שני החיילים המדוברים נעדרים מצה"ל מתחילת שירותם והוסיפו כי "האירוע המדובר תוחקר על ידי מפקדי הבסיס והועבר לטיפול המשטרה הצבאית, שם הוחלט כי החיילים יטופלו בדין משמעתי על ידי מפקדי היחידות".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד