בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שנה לאחר הרצח: "הפגיעה מהמדינה קשה יותר"

שנה עברה מיום הירצחו של אבי בן ציון הי"ד. "המדינה עדיין מטייחת את הרצח"

  • י"א כסלו תשע"ו - 10:34 23/11/2015
גודל: א א א
אבי בן ציון (מתוך דף הפייסבוק לזכרו)
אבי בן ציון (מתוך דף הפייסבוק לזכרו)

אזכרתו של אבי בן ציון הי"ד תושב הישוב נתיב הגדוד, התקיימה אתמול (ראשון) בבקעת הירדן. אבי הי"ד נרצח לפני שנה בדיוק על ידי ערבים ששדדו את רכבו. המחבלים הודו בחקירתם כי התכוונו לשדוד "דווקא יהודי" אך במשרד הבטחון מסרבים להכיר בבן ציון כנרצח על רקע לאומני.

בט' בכסלו תשע"ה, ביימו שלושה ערבים, שהינם אסירים לשעבר, תאונה עם רכבו של בן ציון בצומת אלון שבשומרון. לאחר מכן יצאו המחבלים מהרכב ותקפו את בן ציון במכות. המחבלים לא הסתפקו בכך והמשיכו בדריסה של בן ציון. למחרת, נפטר אבי הי"ד מפצעיו.

במשטרת ישראל עדייו טוענים כי על אף שהמחבלים הודו כי ההאירוע היה על רקע לאומני, והמחבלים הודו שבכוונתם היה לשדוד דווקא יהודי, מדובר בשוד שהסתבך, ובן ציון לא הוכר כנרצח פעולות איבה.

בדף הפייסבוק של מועצת בקעת הירדן נכתב "שנה עברה מאז שאבי שלנו נלקח מאיתנו. ביום ראשון כולם מגיעים כדי לחלוק כבוד לאבי בן ציון ז"ל, לחזק את משפחתו היקרה ולהראות לכולם שלא שכחנו ולא ניתן שישכחו כי אבי נרצח בידי מחבלים בני עוולה".

צביקה שחק, חתנו של אבי בן ציון, סיפר לקול היהודי כי היחס של המדינה כלפיהם מאוד קשה. "אנחנו מרגישים שהמדינה הפקירה את אבי פעמיים, פעם אחת כשהוא נרצח, ופעם שנייה בחוסר המוכנות להכיר ברצח של אבי כאירוע טרור". לדברי שחק, "לנו אישית קשה יותר להתמודד עם האבדן כשהמדינה מצידה מטייחת את הרצח".

השלט החדש בצומת אבי בן ציון

שחק מספר כי בעוד שמייד לאחר הרצח היו חברי כנסת רבים שהודיעו על כוונתם לעזור, הרי שבפועל כולם "התנדפו" ואף אחד לא עזר באמת. "חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית הבטיחו לעזור אך הם כולם איכזבו, ואנו נותרנו לבד", אומר שחק.

האזכרה החלה בחשיפת שלט לזכרו של אבי ב'צומת אבי בן ציון' (צומת מגדלים לשעבר). לאחר מכן המשיך הטקס ב'אנדרטת פעולות האיבה' שבבקעה, משם נסעו המשפחה והחברים לסיום הטקס בבית העלמין של מושב 'נתיב הגדוד', בו נקבר בן ציון.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 6 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד