בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שני מאסרי עולם לרוצח דליה למקוס הי"ד

"העובדה שלא נגזר עליו עונש מוות היא מחדל ופשיטת רגל מוסרית", הגיבו היום בפורום המשפטי למען ארץ ישראל

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ו' ניסן תשע"ה - 16:57 26/03/2015
גודל: א א א

ארבעה חודשים אחרי: עונש של שני מאסרי עולם מצטברים הוטל היום (חמישי) על מאהר חמדי אל-השלמון, ערבי כבן 30 מחברון שהורשע כי רצח באכזריות את דליה למקוס הי"ד בצומת אלון שבות בגוש עציון ופצע נוספים. כמו כן, הוטל על השלמון לפצות את משפחת למקוס בסכום של 3.9 מיליון שקלים.

"החלטנו להטיל על הנאשם שני מאסרי עולם, אחד על רציחתה של המנוחה והשני על ניסיונות הרצח הנוספים", נכתב בגזר הדין. "אין בעונשים אלו כדי להעניק מזור למשפחת המנוחה אך יש פה כדי להוקיע ולהביע סלידה ממעשי הנאשם". עם זאת, במשפחתה של למקוס דרשו עוד קודם הדיון להטיל על המחבל עונש מוות. "גזר דין מוות למחבל אשר לא ריחם על בתי ורצח אותה בדם קר וחזר ודקר וחזר ווידא שהרג אותה", אמרה האם ברנדה.

עוד בנושא:
משפחת למקוס: "עונש מוות לרוצח"

זירת הרצח בצומת אלון שבות בגוש עציון

"העובדה שלא נגזר היום עונש מוות על רוצח של דליה למקוס הי"ד היא מחדל ופשיטת רגל מוסרית", אמר היום עו"ד יוסי פוקס, יו"ר הפורום המשפטי למען ישראל.אלהשלמון הספיק בעבר לרצותחמש שנות מאסרבכלא הישראלי לאחר שהורשע באירועי טרור שונים נגד כוחות צה"ל. על כך המשיך עו"ד פוקס ואמר, כי "הפרקליט הצבאי הראשי דחה את בקשותינו כי התביעה תדרוש עונשי מוות למחבלים, בהתאם לסמכותו של בית המשפט הצבאי וזאת למרות שמחבלים רוצחים משתחררים ושבים לסורם. למען שלומם של אזרחי ישראל ראוי כי שר הביטחון והקבינט ינחו אותו לשנות את המדיניות".

בי"ז חשוון השנה, לאחר שנתן אלהשלמון צוואה לאשתו בחברון, הגיע ברכבו לתחנת האוטובוס בצומת אלון שבות שם הבחין בדליה הי"ד, נסע לעברה במהירות במטרה לדרוס אותה אך ללא הצלחה. מיד לאחר מכן, יצא המחבל מרכבו והחל במסע דקירות. בתחילה דקר את דליה הי"ד, נערה כבת 25, ורצח אותה באכזריות. מיד לאחר מכן דקר עוד שני עוברי אורח ופצע אותם באורח קשה וקל. מאבטח הישוב אלון שבות הבחין במתרחש וירה לעבר המחבל שנפצע באורח קשה.

אלהשלמון פונה לאחר הפיגוע לטיפול בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בהמשך,אושפז לצידו החייליהונתן אהרוני שנפצע בפיגוע דריסה נוסף בגוש עציון באותו הערב.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד