בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שני מתפללים יהודים נפצעו בשכם

המשטרה עכבה לחקירה 32 מהמתפללים. עו"ד בן גביר: "כשאנשי שמאל קיצוני נכנסים לרמאללה איש לא עוצר אותם"

  • י"ט אב תשע"ו - 08:06 23/08/2016
גודל: א א א
מתפללים בקבר יוסף, ארכיון (הקול היהודי) (הקול היהודי)
מתפללים בקבר יוסף, ארכיון (הקול היהודי) (הקול היהודי)

קבוצה של חסידי קהילת 'שובו בנים' נכנסה הלילה (ג') לעיר שכם להתפלל על קברו של יוסף הצדיק. ערבים רבים החלו להתפרע לאחר שזיהו אותם וליידות אבנים לעבר האוטובוס בו נסעו.

שניים מהמתפללים היהודים נפצעו במהלך ההתקפה ופונו לקבלת טיפול רפואי.

כוחות צבא ומשטרה הגיעו לחלץ את המתפללים.

חלף מעצרם של המתפרעים הערבים, עכבה המשטרה לחקירה דווקא את המתפללים היהודים, 32 איש מקרב המתפללים עוכבו לחקירה. המשטרה פרסמה הודעה לתקשורת בה היא מזהירה מפני כניסה ל'שטחי A' ללא תיאום עם הצבא: "אנו רואים את האירוע הלילה בחומרה רבה, כניסות לא מתואמות ולא תחת אבטחה מסוכנות גם לנכנסים וגם לכוחות הביטחון שנכנסים לחלץ. כניסה לשטח A שלא ברשות הינה עבירה פלילית".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר הבוקר: "כניסה ללא תיאום היא חסרת אחריות וגורמת לסיכון מיותר הן למבקרים בקבר והן לכוחות הביטחון וצה״ל. אנו מצפים לחזור לקבר יוסף בצורה מלאה ולהרים שם מחדש את ישיבת 'עוד יוסף חי' - דבר שאפילו בהסכמי אוסלו נקבע שיתקיים וקוראים לכך בכל מקום, לא מתוך כניסות ליליות מסוכנות".

לעצורים מסייע עורך הדין איתמר בן גביר. הוא הגיב לדברים: "יש להצטער שהמשטרה עצרה אותם, כאשר אנשי שמאל קיצוני בראשות אליעז כהן נכנסו לרמאלה איש לא עוצר. מוזר שכאשר מדובר בקבוצה של חסידי ברסלב המשטרה נוהגת איפה ואיפה. מכל מקום מזכיר שלפי ההסכמים עם הרש"פ חייב להיות חופש גישה למקומות הקדושים ומדינת ישראל לא דורשת קיום הסכם זה".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד