בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שעון החורף: קיצוץ בביקורים בהר הבית?

פעילי ההר חוששים מקיצוץ בשעות העליה להר הבית בשל המעבר לשעון חורף וטוענים כי בזמן המנדט הבריטי זמן הביקור ליהודים היה כפול ממה שמאפשרת הממשלה

  • כ"ו תשרי תשע"ז - 15:25 28/10/2016
גודל: א א א
יהודים בהר הבית (אדם פרופ) צילום: אדם פרופ
יהודים בהר הבית (אדם פרופ) צילום: אדם פרופ
עם המעבר בסוף השבוע לשעות חורף, חוששים במטה ארגוני המקדש מקיצוץ חוזר של שעות הכניסה ליהודים להר הבית, כפי שנעשה בשנים האחרונות.
"קיצוץ שעות הכניסה המותרות ליהודים הוא עוד אחד מהכרסומים לרעה בסטטוס קוו בהר הבית" מסרו מהמטה. "בשנים הראשונות לשחרורו ההר היה פתוח ליהודים במשך כל שעות היום. עשרות שנים אחר כך הוא עוד היה נסגר בפני יהודים רק בשעה 4 אחה"צ, וכיום לאחר השעה 1:30 כבר לא תהיה דריסת רגל יהודית במקום".
"אם חלילה שוב יקצצו ביום ראשון הקרוב בשעות הכניסה של הר הבית, יוכלו היהודים להיכנס להר הבית רק שעתיים וחצי בבוקר (7:30-10:00), ושעה אחת בלבד בצהריים (12:30-13:30)".
עוד ציינו במטה כי לערבים יישאר הר הבית פתוח בכל שעות היממה, והוסיפו כי גם כיום, עוד לפני קיצוץ שעת החורף, שעות הפתיחה של הר הבית ליהודים הם פחות מחצי מהשעות שהוא היה פתוח ליהודים בתקופת השלטון הבריטי בארץ.
במטה ארגוני המקדש מזכירים שהשלטון הבריטי איפשר ליהודים להיכנס להר הבית מספר שעות כפול ממה שמאפשרת כיום ממשלת ישראל.

בהודעת המושל הבריטי רולנד סטורס שפורסמה בעיתונות הימים ההם, הודיע סטורס כי כניסת היהודים להר הבית תותר משבע וחצי בבוקר ועד לשקיעת החמה (מלבד שעתיים בצהריים), ואפילו בימי שישי ושבת תותר כניסת יהודים למתחם. ימים שתחת ממשלת ישראל הר הבית הפך להיות "נקי" מיהודים.
במטה מזכירים גם שגם המלצת של וועדת צור שהוקמה על ידי וועדת הפנים של הכנסת, לפתוח את הר הבית לכניסת מבקרים בשבתות לא יושמה עד כה.
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד