בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שקד: לקיים ביקורת גם כלפי התביעה הצבאית

שרת המשפטים בקשה להוסיף את התביעה הצבאית לסמכויות נציבות הביקורת על מייצגי המדינה בערכאות. מבקר המדינה הציע להעביר את הסמכויות לביקורת למשרדו

  • כ"ו תמוז תשע"ו - 14:55 01/08/2016
גודל: א א א
מבקר המדינה בדיון היום בוועדת חוקה (איציק הררי, דוברות הכנסת)
מבקר המדינה בדיון היום בוועדת חוקה (איציק הררי, דוברות הכנסת)

כשברקע משפטו של החייל אלאור אזריה והביקורת הציבורית שהוא גרר על מערך התביעה הצבאית, הציעה היום (ב') שרת המשפטים איילת שקד לחזק את הביקורת כלפי מערך התביעה הצבאית. לפי הצעתה, מערך התביעה הצבאית יתווסף לשאר הגופים המבוקרים על ידי 'נציבות הביקורת על מייצגי המדינה בערכאות'.

מדובר בהצעה מפתיעה אותה אמרה שקד בפני חברי וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת שדנו היום בהצעת החוק הנרקמת בנוגע למערך הביקורת. שקד הגיעה לדיון במפתיע ופנתה לחברי הכנסת: "באתי לבקש מחברי הוועדה להוסיף לסמכויות הנציב את האפשרות לבקר גם את התביעה הצבאית המבצעית. זה יחזק אותנו מול התביעות הבינלאומיות".

| האם הביקורת תעבור למשרד מבקר המדינה?

מוקדם יותר השתתף מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, בדיון ואמר כי הוא מסכים לקבל למשרדו את סמכויות הביקורת.

שפירא אמר בתחילת דבריו כי למען הגילוי הנאות הוא מודיע שהוא נפגש עם נציגות של ועד הפרקליטים. "כעו"ד וכשופט אני נושם משפטים ופרקליטים כבר 45 שנה. הרציונליים בהצעת החוק, קשורים בהתנהלות נכונה בהתגוששות שבבתי המשפט. החוק חשוב, ייתן כלים ויוסיף לרוח הטובה בין פרקליטים מהמגזר הפרטי לחבריהם בציבורי".

שפירא הוסיף ואמר כי אין אצל המבקר "תוכנית כבקשתך". יכול שיצטברו מספר רב של תלונות ואני אתייחס אליהם לפי שיקול דעת מקצועי. לדבריו, "יש לי תוכנית עבודה גם לפני פניות הציבור. יתכן שהפניות ישמשו כתוספת לביקורת שאני עורך".

לבקשת ח"כ ענת ברקו שיהיה צוות מקצועי שיעסוק בתחום, השיב המבקר "לשמחתי אין אצלי עובדים שאינם מקצועיים. יש אצלנו עובדים רבים שעובדים כבר 40 שנה." שפירא ביקש מחברי הכנסת "תשאירו את הנושא המנהלי בידי מנכ"ל משרד המבקר."

לשאלת ח"כ אוסמה סעדי מה יוסיף החוק אם הביקורת תוטמע במשרד המקר, השיב השופט שפירא "יש לנו תוכנית עבודה רב שנתית. בנוסף, יש לנו בנק נושאים. צריך מזל כדי שהנושא יכנס לבנק הנושאים. כך ייצא, שאולי נבקר את התחום, רק עוד שלוש שנים. כשיהיה צוות שזה יהיה תפקידו, הוא יעשה את זה בתדירות גבוה יותר ובמקצועיות. המבקר גילה "כבר התחלנו להיערך לכך, זה עניין של חודשים ספורים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד