בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"שר הבטחון מבעיר את השטח"

הנערים שהורחקו בצווים מנהלים במסר ליעלון: "כל עוד תמשיך להפקיר את בטחון היהודים ותלחם באלו המתקוממים, התקוממות רק תלך ותגבר"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ח' אלול תשע"ה - 21:43 23/08/2015
גודל: א א א
כתובות גרפיטי בכפר שומרון. ארכיון (רבנים למען זכויות אדם)
כתובות גרפיטי בכפר שומרון. ארכיון (רבנים למען זכויות אדם)

למעלה מעשרים נערים קיבלו בתקופה האחרונה צווים מנהליים המגבילים אותם בהגבלות שונות, בצורה דרקונית ללא משפט.

על הנערים הוטל שלא לצאת מפתח ביתם בשעות הערב ועל חלקם אף הוטל מעצר בית מלא למשך כל שעות היום. כמו כן, נאסר עליהם להיכנס לאזור יהודה ושומרון, לירושלים ועל חלקם נאסר להגיע לישוב יד בנימין או צפת. בנוסף, נאסר עליהם ליצור קשר עם מספר מחבריהם. על חלקם אף נאסר ליצור קשר עם 16 מחבריהם.

"הצו הביא גם לאכזבה וגם לשמחה", אמר נעם וגנר בשיחה עם הקול היהודי. "האכזבה היא שבמקום לפגוע באויב, מערכת הבטחון פוגעת בנו, והשמחה על כך שכנראה הם סימנו אותנו כאנשים שפועלים למען עם ישראל". וגנר (18), התגורר בגבעות שבאזור בנימין וכעת נתון במעצר בית לילי למשך חצי שנה בבית הוריו שבמעלה אדומים. "אנחנו נשארים שמחים ובוטחים בה'", מוסיף וגנר.

הנערים שהורחקו בצו מנהלי (הקול היהודי)

הצווים נחתמו על ידי אלוף פיקוד המרכז רוני נומה ואלוף פיקוד העורף יואל סטריק, לתקופה של חצי שנה עד שנה. שלושה נערים נוספים, מרדכי בן גדליה (מאייר), אביתר סלונים ומאיר אטינגר, נעצרו בצו מנהלי למשך חצי שנה בחתימתו של שר הבטחון משה יעלון.

"הבעיה היא שהמדינה לא החליטה באיזה צד היא, בצד היהודי או הערבי, או שהיא בכלל משמשת ככוח או"ם", אומר בן אל חי מעיין ומסביר. "לא במקרה רק בשבוע שעבר בוטל המעצר המנהלי של מוחמד עלאן, המחבל ששבת רעב. מדובר במישהו שנשקפת ממנו סכנה לחיי יהודים, ועליו מחליטה מערכת המשפט ומערכת הבטחון לרחם ומשחררת אותו כדי שלא ימות ברעב. לעומת זאת, לאחרונה הם משקיעים מאמצים רבים בפגיעה ביהודים. אם זה בצווים מנהליים, בהחרבת בתים ועוד ועוד".

| "מי שמכנה את אחיו טרוריסטים, לא יכול להנהיג את המדינה"

מעיין (17) מתגורר בישוב בת עין שבגוש עציון ושם ישהה בשעות הערב בחצי שנה הקרובה. כמו כן, לא יוכל ליצור קשר עם תשעה מחבריו ונאסר עליו להסתובב בתחומי יו"ש, מלבד הדרך מבת עין לירושלים. "בטרור צריך להילחם, אך מי שמגדיר את אחיו כטרוריסטים כאשר הם פוגעים בעם של האויב, צריך להבין שהוא לא יכול להנהיג מדינה שמתיימרת לכנות עצמה מדינה יהודית", ממשיך מעיין להסביר.

"מבעיר את השטח". השר יעלון בחברון (לע"מ)

"שר הבטחון, הוא זה שמייצר כאן מעגל של אלימות. הוא מפעיל יד רפה ו"הכלה" כנגד מחבלים ערבים שמבצעים מידי שבוע עשרות ניסיונות לרצח, וכאשר יהודים מנסים להגן על חייהם, הוא פוגע בהם בצורה קשה. מה הוא חשוב? שאפשר לשלוט על עם כבוש? ברור שתהיה התקוממות", אומר מעיין בבטחה. "יהודים לא יישארו אדישים הרבה זמן להתנהלות כזו. כל עוד שר הבטחון לא ישנה את מעשיו ויתחיל לדאוג באמת לביטחון היהודים, הוא זה שמבעיר את השטח".

תגובות (11) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד