בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

שרפת ענק בשכונת רמות בירושלים

לפני זמן קצר הושגה שליטה על השרפות בכמה גזרות בעיר, והתושבים הורשו לשוב לבתיהם

  • י"ח אייר תשע"ו - 14:27 26/05/2016
גודל: א א א
שרפה בירושלים. ארכיון (משטרת ישראל)
שרפה בירושלים. ארכיון (משטרת ישראל)

שריפת ענק פרצה היום (חמישי) באזור שכונת רמות בירושלים ומתפשטת בשעה זו במהירות ביער הסמוך לשכונה. כוחות הכיבוי החלו בפינוי תושבים בשכונה. שמונה צוותי כיבוי ושמונה מטוסים הגיעו לאזור ופועלים להשתלטות על האש, המתפשטת בשל רוחות חזקות.

מקק"ל נמסר כי השריפה שפרצה ביער רמות ובעמק ארזים נוצרה כתוצאה ממדורות ל"ג בעומר שהושארו דלוקות מליל אמש. כמו כן, נמסר כי אנדרטת התאומים הנמצאת באזור נמצאת בסכנה.

הערכה: השרפה כתוצאה ממדורת ל"ג בעומר. אילוסטרציה (אברהם שפירא)

במקביל משתוללות שתי שרפות נוספות בעיר. במבשרת ציון פינו כוחות הכיבוי ומשטרה את קו הבתים הראשון בעקבות שרפה המשתוללת ביער הארזים הסמוך, ומתקדמת במהירות בשל הרוחות העזות. בשכונת גילה פונו שני בנייני מגורים בשל שרפת קוצים הסמוכה אליהם.

בעקבות השריפה בשכונת רמות החלה המשטרה לפנות תושבים מקו הבתים הראשון ברחוב דרך החורש בשכונה, ופונתה חוות הסוסים "חוות אמיר" באזור. מנהל השכונה הורה גם הוא לתושבים להתפנות מבתיהם עקב חשש מהתפשטות הלהבות, וביקש מהם לנעול את דלתות וחלונות הבתים. כמו כן, מנהל חירום נפתח בשכונה ברחוב רקנאטי 6. ראש העיר, ניר ברקת הגיע אף הוא לזירת האירוע.

השרפה היום

חניכים ומדריכים שהלכו היום לטייל בנחל חלילים שבעמק הארזים מצאו את עצמם קרוב מאוד למקום השרפה. "אחד החניכים ראה עשן והמדריך התקשר 102 והודיע על שריפה שפרצה" מסר אביחי תובל לקול היהודי. "חיכנו להוראות מהמדריכים והקומונר של הסניף. המשכנו והתרחקנו מהשריפה ושוטרים באו ואמרו לנו להזדרז מאד כי השריפה גדלה בצורה משמעותית עקב הרוח החזקה שהייתה באזור". לבסוף שינו החניכים את המסלול לכיוון הקסטל בשל השרפה.

סמוך לשעה 18:00 השיגו צוותי הכיבוי הרבים שליטה על השרפה, והתושבים שפונו מביתיהם קיבלו אישור לשוב אליהם חזרה. כמו כן, השרפה שהשתוללה באזור אבו גוש ומבשרת הסתיימה גם היא. ברוממה, שם פונה רחוב שלם מדייריו הושגה גם כן שליטה והתושבים חזרו לבתיהם.עם זאת, בהתאם להמלצת גורמי המשרד לאיכות הסביבה, בשל זיהום עשן, דיירי רחוב יוסף גבאי התבקשו להישאר בבתיהם, לסגור חלונות ופתחים ולהפעיל מזגנים.

מדוברות כיבוי והצלה נמסר כיהחל מהשעה 10:00 עד לרגע זה נרשמו 350 אירועי שריפות, מתוכם כ-280 שריפות בשטחים פתוחים. בשעת השיא פעלו 240 צוותים ו-12 מטוסי כיבוי בו זמנית.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד