בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תביעה: איש שב"כ היכה צעיר יהודי

לאחר שתקף הורה לשוטרים לעצור אותו בחשד לתקיפת שוטר

  • יח"צ
  • י"ח שבט תשע"ז - 11:56 14/02/2017
גודל: א א א

ארגון חוננו הגיש תביעה אזרחית כנגד השב"כ, וזאת בעקבות אירוע בו היכה על פי החשד איש שב"כ באגרוף בפניו של צעיר יהודי, וגרם לפציעתו.

על פי התביעה, האירוע התרחש לפני כחודש בגבעת הבלאדים הסמוך לכוכב השחר. לפי התיאור, בשעה 6:30 בבוקר לערך, הגיע כח של משטרה ושב"כ לגבעה. התובע וכמה מחבריו שהו אותה עת במבנה, והכוח המשטרתי פרץ לתוך המבנה בלא שחברי הכח הזדהו בפני היושבים במבנה ובלא שהוצא צו חיפוש, צו מעצר או מקור סמכות כלשהו להיכנס למקום.

הבחורים שבתוך המבנה אמרו לשוטרים ולאנשי השב"כ כי אסור להם להיכנס למבנה, ואז התנפל לפי התביעה איש שב"כ על התובע, הפיל אותו לרצפה הכניס לו אגרוף לעין, וגרר אותו מספר מטרים מחוץ למבנה.

כאשר איש השב"כ הוריד את התובע לרצפה צעק התובע 'מי אתה? מה רוצה ממני?', ואז הוא קיבל את האגרוף לעין. לאחר שהוציא אותו החוצה אמר לו כי הוא "רני", המוכר כאיש שב"כ הפועל באזור.

לאחר שגרר את התובע החוצה הורה איש השב"כ לכח המשטרתי לעצור את התובע בגין תקיפת עובד ציבור.

בנוסף מתואר בתביעה כי הבחורים ששהו במקום צילמו באמצעות הטלפונים שלהם את האירוע ואז הכח המשטרתי מחק את הסרטונים מכיוון שהתוקף היה איש שב"כ ולטענתם אסור לצלם אנשי שב"כ.

התובע נלקח ליחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י,שם נחקר ומסר את גרסתו. עם סיום החקירה בדק חובש את הצעיר והורה לפנותו בהקדם לחדר מיון. התובע נלקח למרכז הרפואי שערי צדק, וזאת בשל נפיחות חמורה באזור העין ושטף דם בעין עצמה כתוצאה מהאגרוף שקיבל.

שוטרי ימ"ר ש"י לקחו את התובע למרכז הרפואי כשהוא אזוק בניגוד לדין באיזוק ידיים ורגליים. בבית הרפואה עבר התובע צילוםct לארובת העין ושוחרר עם טיפול תרופתי. בהמשך הוא שוחרר מתחנת המשטרה עם הרחקה ל-15 יום ממאחז הבלאדים, ולאחר מכן נזקק למנוחה של מספר ימים כשהוא סובל מכאבים בגופו ומסחרחורות וכאבי ראש.

בתביעה דורש הצעיר סכום של 30,000 ₪, וזאת בגין עוולות של תקיפה, שימוש לרעה בכח המשרה, כבילה בניגוד לנוהל כבילת עצור חולה, כליאת שווא ורשלנות מצד איש השב"כ והמשטרה.

בארגון חוננו אומרים בתגובה: "נראה כי ביחידה לפשיעה לאומנית ובמחלקה היהודית בשב"כ החליטו שאין דין ואין דיין. קודם כל נכנסים למבנה ללא צו, אחר כך מכים ופוצעים צעיר שלא עשה דבר, ואז תופרים לו תיק ומובילים אותו אזוק בבית הרפואה כביכול מדובר באסיר מסוכן. אנו מקווים כי בית המשפט יומר את דברו ויפצה את הצעיר".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד