בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תביעה אישית נגד השוטר האלים

לראשונה: ארגון חוננו הגיש תביעה אישית נגד שוטר. על פי התביעה, השוטר עצר במעצר שווא, הכה והשפיל את העצור. ולבסוף, כתב דו"ח שקרי

  • יח"צ
  • כ"ב אדר תשע"ז - 11:08 20/03/2017
גודל: א א א
ארכיון (הלל מאיר, tps)
ארכיון (הלל מאיר, tps)

השוטר עצר צעיר במעצר שווא, היכה אותו בתחנת המשטרה, הפשיט אותו והשפיל אותו ולבסבוף אף כתב דו"ח פעולה שקרי, כתב עולה מתביעה אישית כנגד השוטר, שהוגשה בידי ארגון חוננו.

עשרות תביעות הוגשו בשנתיים האחרונות כנגד שוטרים בידי עורכי הדין של המחלקה האזרחית בארגון חוננו, חלק גדול מהן בגין אלימות שוטרים, אולם רק לאחרונה הוגשה תביעה אישית ראשונה כנגד שוטר ולא כנגד המשטרה.

מדובר בתביעה על סך 30,000 ₪ כנגד שוטר המשרת במשטרת ירושלים. על פי התביעה, שהוגשה בידי עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, השוטר ביקשת תעודות זהות ממספר נערים שצעדו באזור צומת בר אילן בירושלים במוצאי שבת לפני כשנתיים. התובע הזדהה באופן מיידי בפני השוטר, דבר שנראה בסרטונים שתיעדו את האירוע, אולם חבריו דרשו תעודת שוטר. השוטר סירב, וזאת בניגוד לחוק, וכך החל ויכוח בין הצדדים בסופו מצאו עצמם הארבעה מעוכבים לתחנת המשטרה. בתחנת המשטרה דרש השוטר את מכשירי הפלאפון של הנערים כדי למחוק את תיעוד האירוע בו הוא נראה פועל בניגוד לנהלים ולא מציג תעודה.

על פי התביעה, כאשר הפלאפון לא נמצא, הצהיר השוטר כי "עכשיו תראו מה זה שב"כ", דרש מהתובע לעמוד עם הפנים לקיר זמן ממושך, ולאחר מכן דרש ממנו להתפשט וערך על גופו חיפוש משפיל.

למחרת הובא התובע לבית משפט השלום בירושלים, שם הורחק מירושלים למשך 15 יום על בסיס הדו"ח השקרי של השוטר. עורכי הדין של ארגון חוננו הגישו ערר על ההחלטה, והציגו בפני בית המשפט את סרטון האירוע, מה שגרם לנציג המשטרה להסכים לביטול ההרחקה לאחר שהבין שהסרטון סותר את הנאמר בדו"ח הפעולה של השוטר.

בארגון חוננו מנמקים את ההחלטה החריגה של הגשת התביעה באופן אישי כנגד השוטר, בכך שמדובר במקרה בו מלבד הטענות על מעצר שווא של נערים, אלימות קשה והשפלות בתוך תחנת המשטרה, הרי שהשוטר אף הפר לכאורה אמונים בכך שכתב דו"חות פעולה כוזבים אשר על בסיסם הגישה המשטרה בקשות לבית המשפט. רק לאחר שלבתי המשפט הוצגו סרטונים המתעדים את האירוע התברר כי מדובר בעלילה.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו מסר בתגובה: "לאחר שראינו שמח"ש והמשטרה אינן יודעות לטפל בשוטר, החלטנו להגיש תביעה אישית נגדו. לא מדובר באירוע של התפרצות רגעית שיצאה משליטה, אלא במקרה של פעילות עקבית בניגוד לכל חוק ונוהל שמעבר לאלימות הקשה וההשפלה כנגד העצור, כללה גם הטעיית מפקדיו של השוטר והטעיית בית המשפט בדו"ח שקרי. אין שום סיבה שההגנה על שוטר כזה תתבצע מכספי משלם המיסים, ואני מקווה שבית המשפט ימצה עמו את הדין".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד