בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תובע משטרתי העלים ראיות מבית המשפט?

במהלך דיון בעניינם של חברי כיתת הכוננות של איתמר, טען התובע כי אינו יודע האם בוצע להם מסדר זיהוי, וזאת כאשר המסדר כבר התבצע והשניים לא זוהו. עו"ד קידר: "התנהלות שערורייתית עד כדי שיבוש הליכי משפט"

  • יח"צ
  • ב' שבט תשע"ה - 20:35 22/01/2015
גודל: א א א
החוקר אבי טבעוני עם עצור (הקול היהודי)
החוקר אבי טבעוני עם עצור (הקול היהודי)

בארגון חוננו מדווחים על אירוע חמור שהתרחש במסגרת דיון בעניין שני חברי כיתת הכוננות של הישוב איתמר שנעצרו ושוחררו בעקבות ערר שהגישו ב'חוננו'.

השניים נעצרו ביום שלישי, וביום רביעי בבוקר נערך להם מסדר זיהוי בו המתלוננים הערבים לא זיהו אותם כמי שירו לעברם. בהמשך היום התקיים בבית המשפט המחוזי בלוד דיון בערר שהגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו.

בפתח הדיון ציין עו"ד קידר כי השניים לא זוהו במסדר הזיהוי, דבר המחזק את טענות ההגנה והמבקשת לשחררם. אולם למרבה ההפתעה טען נציג המשטרה אבי טבעוני כי הוא אינו יודע האם בוצע מסדר הזיהוי. טבעוני, המוסמך כעו"ד ומשמש כחוקר ביחידה לפשיעה לאומנית טען כי "אין לי תוצאות של מסדר הזיהוי ואני לא יודע אם הוא התקיים עד עכשיו". את הדברים אמר טבעוני זמן רב לאחר ביצוע המסדר, כאשר נציג ארגון חוננו שפיקח על מסדר הזיהוי, נוכח באולם בית המשפט בלוד, לאחר שעשה את הדרך מתחנת המשטרה באריאל שם התקיים המסדר.

עו"ד עדי קידר שנדהם מתשובת נציג המשטרה, הציע לו לצאת להפסקה ולשאול את מפקדיו מהן תוצאות המסדר. אולם באופן תמוה טבעוני סירב להצעה והצהיר שוב לבית המשפט כי "אני עומד על דברי ומאחורי כל מילה שאמרתי. אין לי מושג האם מסדרי הזיהוי בוצעו".

בשלב זה הורה השופט יחזקאל קינר לעצור את הדיון וחייב את נציג המשטרה לצאת ולברר את העניין עם מפקדיו. לאחר מספר דקות הגיש טבעוני לבית המשפט תשובה בכתב על העניין, אך תוכנה לא נמסר לסנגור.

בארגון חוננו זועמים על התנהלות המשטרה, ועו"ד קידר קורא לפתוח בבדיקה של המקרה, העלול לדבריו להוות עבירות של שיבוש הליכי משפט והעלמת ראיות, אשר היו יכולות להביא לשחרור החשודים. "אם החוקר ידע ושיקר במצח נחושה לבית המשפט הדבר חמור, ואם מפקדיו לא טרחו לעדכן אותו על פעולת חקירה משמעותית שבוצעה, וזאת כאשר מתקיים דיון על כך בבית המשפט המחוזי, הדבר חמור לא פחות", אומרים בחוננו ומציינים כי לא אחת הם נתקלים בשקרים ומניפולציות של נציגי המשטרה של מחוז ש"י, וזאת בניסיון להאריך מעצר חשודים על לא עוול בכפם.

"אני רואה בחומרה את ההתנהלות השערורייתית של המשטרה, כאשר במהלך דיון בביהמ"ש המחוזי, המשטרה ביודעין ובמזיד בחרה שלא ליידע את בית המשפט בעובדה שעוד בטרם הדיון בוצעו מסדרי זיהוי בהם לא זוהו החשודים", אומר עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, שייצג את לוחמי כיתת הכוננות. "גם כאשר הטענה הועלתה מטעם ההגנה עמד נציג המשטרה והכחיש את העובדה הזו. הדברים הם חמורים ולטעמינו מחייבים בדיקה מעמיקה שיכולה להביא את הדברים עד כדי שיבוש הליכי משפט והעלמת ראיות מבית המשפט, ראיות שהיו יכולות להועיל להגנה".

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד