בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תומכים במחבלת ונלחמים ברב

ארגון השמאל הקיצוני 'זזים' שתמך ב"משורר הפלסטיני" בשם חשיבות "חופש הביטוי" מוביל את הקמפיין נגד המועמד לרבנות המשטרה

  • אורי קירשנבום
  • י"ט תמוז תשע"ו - 17:54 25/07/2016
גודל: א א א

בימים האחרונים מסיתה התקשורת, שוב, נגד רב ששמו עלה כמועמד למשרה רבנית-ממלכתית. הפעם מדובר ברב רחמים ברכיהו, רב היישוב טלמון, המועמד לתפקיד רב המשטרה. בתקשורת צוטטו כמה התבטאויות של הרב ברכיהו מימים ימימה, בין השאר צוטטה תשובתו לאסור השכרת דירות לזוג "חד-מיני" ביישוב, וזו כמובן "הסתה".

מעניין לגלות שאחד הגופים המרכזיים שעומדים מאחורי הקמפיין נגד הרב ברכיהו הוא ארגון השמאל הקיצוני 'זזים', והוא, איך נאמר, לא ממש תומך נלהב בפיטורי בעלי תפקידים בשל דעותיהם. רק בשבוע שעבר הביעו בארגון התנגדות נחרצת לכוונה להפסיק את מתן הבימה הפומבית לשיריו של המשורר הערבי מוחמד דרוויש. ראו כמה הכלה יש בפוסט של ארגון 'סיכוי' שזכה לשיתוף בעמוד הפייסבוק של 'זזים': "לא משנה כמה השרים ליברמן ורגב יכעסו וירתחו וינסו לצנזר, שיריו של מחמוד דרוויש הם חלק מהאדמה הזאת, מהנוף הזה, מהמולדת המשותפת של כולנו, יהודים וערבים. הגיע הזמן שהשרים יבינו: חיים כאן יהודים וערבים יחד, כך זה ישאר, ולכולנו יהיה טוב יותר אם כל השירים וכל הקולות ישמעו ברדיו, בבית הספר, באולם ההרצאות ובכל מקום במרחב הציבורי".

'חוק ההדחה' שעבר בכנסת בשבוע שעבר ומאפשר הדחת חברי כנסת התומכים במאבק מזוין במדינת ישראל או קוראים להסתה עורר גם הוא את חמתם של אנשי 'זזים'. תקופה ארוכה שניסו בארגון לפעול נגד הצעת החוק באמצעות הפעלת לחץ ציבורי בקרב חברי הכנסת ובתקשורת.

אך למעלה מכולם, פרוייקט הדגל של 'זזים': שחרור המחבלת הצעירה שנכלאה לאחר שנסתה לדקור חיילים בגוש עציון. לפני שלושה חודשים שוחררה ערבייה כבת 12 שהוחזקה בכלא במשך תקופה קצרה למדי לאחר שנעצרה בסמוך לכניסה ליישוב כרמי צור כשברשותה סכין בה התכוונה לדקור יהודים. ב'זזים' פעלו רבות לשחרורה ודרבנו את תומכי הארגון לשלוח מכתבים רבים לאלוף הפיקוד ולשירות בתי הסוהר. את השחרור זקפו ב'זזים' במידה רבה ל"זכותם": "ההתגייסות שלנו לשחרור של דינא לא יכולה להיות תלויה במה שעשתה או חשבה לעשות, אלא בשאלה פשוטה שכל אחת ואחד מאתנו צריכים לשאול את עצמם: האם אנחנו מוכנים לחיות בחברה שכולאת ילדות בנות 12? השחרור של דינא הוא צעד אחד קטן בדרך לחברה מתוקנת יותר", אמרו אז ב'זזים'. הצעד הבא בדרך ל"חברה מתוקנת יותר" הוא מלחמת חורמה בכוונה למנות את הרב ברכיהו למשרת רב המשטרה...

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד