בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תושבי עמונה לממשלה: "קיימו הבטחתכם"

בינתיים, המדינה לא עומדת בהסכם הפינוי והעבודות להעתקת עמונה טרם התחילו. "לא נסכים למציאות בה מוליכים אותנו ואת הציבור שולל"

  • ח' טבת תשע"ז - 14:30 06/01/2017
גודל: א א א
עמונה (אברהם שפירא)
עמונה (אברהם שפירא)

במכתב שנשלח אמש (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, כותבים תושבי עמונה כי בחלוף 20 יום מחתימת ההסכם בו התחייבה המדינה להעתקת המשפחות לחלקה סמוכה, טרם החלו עבודות בשטח, ולמעשה לא התקדם דבר.

"ההערכה הרווחת במערכת היא שחלקה 38, אבן הפינה של ההסכם כולו, לא תושמש כלל וכי העבודות יחלו לכל המוקדם בעוד כשבועיים, עשרים ימים בלבד לפני מועד ביצוע פסק הדין... זאת בניגוד מוחלט לאמור בהסכם, כי העבודות בחלקה 38 יחלו לאלתר, והפעולות הנדרשות להשמשת יתר החלקות יחלו לאלתר".

התושבים הדגישו במכתבם, כי "האמת צריכה להיאמר ויפה שעה אחת קודם: נראה שהמדינה , אינה מתכוונת לעמוד בהתחייבותה כלפי אנשי עמונה. שמא המדינה לא התכוונה מראש לכבד התחייבותה?!" תוהים התושבים.

"כך או כך, אנו מצדינו לא נסכים למציאות בה מוליכים אותנו ואת הציבור שולל. לא נאפשר לקרוע אותנו מבתינו ולהשליך אותנו לרחוב, תוך אי עמידה בהתחייבויות שגובשו. הציבור לא יקבל מציאות בה ממשלה לאומית בראשותך מוחקת ישוב יהודי שלם."

המכתב מסתיים בפניה לראש הממשלה להפעיל את כל כובד משקלו על מנת להתניע את התהליך "כך שנוכל כולנו לברך על המוגמר בזמן. בעוד כמה ימים נגיע לנקודת האל-חזור בה אובייקטיבית לא תהיה אפשרות לבצע את המתווה".

לפני כשלושה שבועות קיבלו תושבי עמונה את התחייבות ראש הממשלה נתניהו להעתקת המשפחות לחלקה סמוכה, ובתמורה - הם הבטיחו להתפנות בהסכמה. מאז, כאמור, שום דבר לא התקדם.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד