בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תושבים מאשימים: "חוסר האכיפה של המשטרה"

על רקע התקפות הבדואים, מפנים חקלאים יהודים מאזור כפר אדומים אצבע מאשימה לעבר משטרת ישראל. "רק בחסות כזו הם עוקרים עצי זית. הם לא מפחדים מאף אחד"

  • אברהם שפירא
  • כ"ז ניסן תשע"ה - 18:24 16/04/2015
גודל: א א א
בדואים באזור אדומים
בדואים באזור אדומים

תושבי כפר אדומים אומרים כי האיום המשמעותי ביותר שיש עליהם מגיע מצדם של הבדואים, שכניהם, כך מפרסם 'מעריב'. מדובר בשנים ארוכות בהם הבדואים ששוכנים בכפריהם הקטנים בצידי הדרכים, פוגעים ומשחיתים את רכושם של היהודים ומשתלטים על אדמות האזור.

הבדואים ממשיכים לחבל ככל שהם יכולים בכל הבא ליד: במערכות המים, בפנלים הסולריים, בגדר, במערכת האזעקה ובעצים, ובנוסףגם בפעילות טרור כנגד יהודים.

התושבים הפגועים מפנים אצבע מאשימה לעבר המשטרה. לאחר שבשבוע שעבר עקרו בדואים לבעז עידו, תושב היישוב אלון כ-233 עצי זית עליהם עמל, כתב האחרון מכתב למפקד המשטרה ובו הוא קובל על התנהלותה באזור."חוסר האכיפה של משטרת ישראל משמעו חוסר הרתעה״. טוען עידו, ״רק בחסות כזו הם יכולים לעקור 233 עצי זית. הם לא מפחדים מאף אחד".

לפני כשבועיים חיבלו ב־50 מטר מהגדר של עידו, וכשזה בא להתלונן במשטרה נאמר לו, "אנחנו לא חברת השמירה שלך, תעזוב אותנו". במקרה אחר כשבא להתלונן, הוא התבקש להביא ראיות, שזהו, כמובן, תפקידה המובהק והבלעדי של המשטרה. כשתפס רועה בדואי על חם והביאו למשטרה, הוא שוחרר כעבור שעתיים.

בנוגע למעשיהם של הבדואים אמרו החקלאים ל'מעריב' כי "זהו עוד מהלך בתוכנית שלהם לגרש אותנו מכאן וליצור רצף התיישבותי מיריחו לירושלים. הם תוקפים באזור E1 ובכביש מספר 1. זה מתוכנן, זה יזום, וזה בא מהחלונות הכי גבוהים ברשות "הפלסטינית".

תגובת דובר מחוז ש"י: "משטרת ישראל פועלת כל השנה, וזה חלק בלתי נפרד מתפקידה לאכוף את החוק ולתת שירות לאזרח. תופעת הפגיעה בעצי זית לא חדשה בתחומי איו"ש והיא מטופלת ביד קשה, עם זאת צריך לזכור שמשטרת ישראל לא מציבה זקיפים על רכוש פרטי, וכי מחובתו של בעל הקרקע להגן על רכושו באמצעים השונים כמו כל בעל עסק" מסר דובר מחוז ש"י. "באירוע שבו נפגעו 120 עצים, ולא 233, נפתחה חקירה בתחנת מעלה אדומים והיא מטופלת".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד