בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תכנית חדשה להגברת הביטחון בהר הזיתים

השר ארדן: השנה כמעט ולא נרשמו מעשי ונדליזם בבית העלמין

  • י"ח תמוז תשע"ו - 21:49 24/07/2016
גודל: א א א
הר הזיתים (הקול היהודי)
הר הזיתים (הקול היהודי)

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שרת התרבות והספורט מירי רגב ושר הדתות דוד אזולאי קיימו היום (א') דיון משותף ביוזמת השרה רגב, עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וגורמים מקצועיים נוספים להגברת הביטחון האישי בהר הזיתים, טיפוחו וחיזוקו כאתר מבקרים.

השרים וראש העיר סיכמו כי מנכ"לי המשרדים ימפו את הצרכים ובטווח הזמן הקרוב תוגש הצעת מחליטים בה יהיו שותפים כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, להחלטת ממשלה בנושא השמירה וחיזוק הביטחון בהר הזיתים. השרה רגב אמרה: "אני עוקבת ומלווה את הר הזיתים עוד מהיותי יו"ר ועדת הפנים משום שמדובר במקום היסטורי ומרכזי עבור העם היהודי. אמשיך להוביל מדיונות של חיזוק הנגישות והבטיחות למבקרי ההר במטרה להעירו לחיים. קיימנו ארוע הצדעה גדול ומרשים שזכה להצלחה גדולה ובכוונתי לקיים בהר ארועי תרבות נוספים במסגרת חגיגות היובל לאיחודה של העיר ירושלים."

השר ארדן אמר כי הוא מייחס חשיבות רבה לנושא: ״עם כניסתי לתפקיד, קיימתי מספר סיורים ודיונים בנושא הר הזיתים, תוך מתן דגש על הגברת הבטחון האישי של המבקרים במקום ואבטחת בית הקברות. כל זאת כחלק מהגדרת הר הזיתים כנושא מרכזי של מחוז ירושלים״. לדברי ארדן, כתוצאה מכך השנה כמעט ולא נרשמו אירועי ונדליזם בשטח בית הקברות וגם מספר אירועי השלכת האבנים על הציר המוביל להר פחת.

בפגישה הוחלט על הרחבת שיתופי הפעולה בין העירייה למשרדי הממשלה במגוון נושאים הנוגעים להר הזיתים הכוללים בין היתר,האצת סיום עבודות הגידור להר שכבר תוקצבו, הוספת אירועי תרבות, הקצאת תקציב נוסף להמשך שיפוץ הקברים, בניית מרכז המבקרים בהר, שדרוג משמעותי להסדרי התנועה להר, בין השאר באמצעות השקת שאטל תחבורה ציבורית מהר הצופים ומגבעת התחמושת להר הזיתים ובחזרה, וכמו כן המשך קידום יוזמת ברקת לבניית רכבל ממתחם התחנה, לשער האשפות, להר הזיתים ולכנסיות.

ראש העיר ניר ברקת בירך את השרים רגב, ארדן ואזולאי על ההירתמות לנושא החשוב וציין כי "הר הזיתים הוא מהמקומות החשובים בירושלים, עם כמיליון מבקרים בכל שנה. יחד עם השרים סיכמנו על גיבוש הצעת מחליטים משותפת במטרה להאיץ את תהליכי הפיתוח בהר לקראת שנת ה-50 לאיחוד ירושלים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד