בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תכנית חסכון לכל ילד, מה היא?

תכנית חסכון לכל ילד תחל לפעול מתחילת החודש הלועזי הבא: כל הפרטים

  • כלב אליהו
  • ד' כסלו תשע"ז - 17:19 04/12/2016
גודל: א א א

משרד האוצר והמוסד לביטוח לאומי מוציאים לדרך את "תכנית חסכון לכל ילד". החל מינואר 2017 יופרשו בכל חודש 50 ₪ עבור כל ילד מתחת לגיל 18 בנוסף לקצבת הילדים החודשית המשולמת ע"י המוסד לביטוח לאומי בכל חודש. להורים המעוניינים בכך, ישנה אפשרות להכפיל את הסכום המופרש מתוך קצבת הילדים המשולמת. כך במקום 600 ₪ המופרשים ע"י המדינה בכל שנה, יגדל הסכום ל-1,200 ₪ לשנה.

הכסף המופרש והמצטבר במהלך השנים, ינוהל או על ידי הבנקים או על ידי קופות גמל בהתאם לבחירת ההורים. בחירת ההורים תיעשה עד לתאריך ז' סיוון. במידה וההורים לא ייבחרו את המסלול שבו ינוהל הכסף עד לתאריך הנקוב, ינוהל הכסף בהתאם לברירת המחדל: ידים עד גיל 15 בקופת גמל וילדי מעל לגיל 15 בבנקים.

עם הגיע הילד לגיל 18, תפקיד המדינה מענק של 500 ₪ לכל ילד ומרגע זה ואילך, יכול הילד למשוך את הכסף באישור הוריו. במידה והכסף לא יימשך עד הגיע הילד לגיל 21, תפקיד המדינה מענק נוסף ע"ס 500 ₪.

בנוסף, עם פתיחת התכנית בג' טבת (1 בינואר), יופקדו גם כספים רטרואקטיבית עבור החודשים שנה וחצי א חרונית, בהתאם לזכאות לקצבת ילדים בתקופה זו. עם זאת, כספים אלו לא יופקדו בשלב ראשון, אלא הם יופקדו בפעימות ע"י משרד האוצר, בזמנים שטרם פורסמו.

מטרות התכנית כפי שהוצגה על ידי פרופ' שלמה מור-יוסף, מנכ"ל הביטוח הלאומי: "תכנית החיסכון היא זכות של כל ילד בישראל, המאפשרת לו להתחיל את חייו הבוגרים עם סכום כסף התחלתי משמעותי, שיפתח בפניו הזדמנויות חדשות. התכנית היא גורם חשוב בצמצום ממדי העוני והאי שוויון ובטיפול בעוני הבין דורי בפרט".

ניתן לבחור את המסלול המבוקש מתוךרשימה המפורסמת באתר האינטרנטאו באמצעות מוקד טלפוני שמספרו *2637 או 02-5393700

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד