בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תקפו מסתננים על רקע הפשיעה וייאסרו

"לאורך ההיסטוריה היהודים היו קרבנות", אמר היום (ג') השופט שגזר תקופת מאסר על צעירים יהודים שתקפו מסתננים בדרום תל אביב על רקע פשיעתם הגואה. יממה לאחר ביטול חוק ההסתננות

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ח אלול תשע"ד - 13:11 23/09/2014
גודל: א א א

יממה לאחר ששופטי בג"ץ גזרו את דינם של תושבי דרום תל אביב ובטלו את חוק המסתננים, גזר היום (שלישי) בית משפט השלום בתל אביב על שלושה צעירים יהודים תקופת מאסר, זאת לאחר שתקפו מסתננים בעיר.

השלושה, חזי כהן (22), אלאור סאדה (22) ושי תורג'מן (21) הגיעו להסדר טיעון עם פרקליטות המדינה ויירצו תקופת מאסר של שנתיים בפועל ועוד שנה על תנאי. בנימין שלומוב, הנאשם הרביעי, ירצה תשעה חודשי מאסר על תנאי, מאחר ואצלו המעשה לא הוגדר כבעל רקע גזעני.

הצעירים הורשעו בכך שנהגו לסייר בשכונות דרום תל אביב הסובלות יום-יום מפשיעת המסתננים, כשהם מצוידים בכלי תקיפה. הצעירים איתרו מסתננים מאפריקה, הכו אותם ופעמים אף לקחו דבר מה מרכושם. על פי דבריהם, המעשים בוצעו על רקע מעשי האונס, השוד, הרצח והפשעים האחרים אותם מבצעים המסתננים באזור.

הם הורשעו בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע על רקע גזעני, שוד ותקיפה. לדברי הצעירים, המעשים בוצעו בהכשר רבנים, זאת לאור ההפקרות בשכונות דרום העיר וחוסר מעש של המשטרה בסוגיה.

השופט דוד רוזן שסרב לגזור עליהם עבודות שירות בלבד, נימק זאת בכך ש"לאורך כל ההיסטוריה היהודים היו קורבנות". השופט הכביר במילים ואמר כי המסתננים הם "אנשים מסכנים מאוד מאוד", כלשונו, ומתח ביקורת על פעולת הצעירים.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


4 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 20 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד