בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

תקציבים לאברכים וסטודנטים

בהמשך לתיקון לחוק הגיוס, החליטה הממשלה על הבטחת הכנסה לאברכים וסטודנטים. בממשלה מקווים כי בעקבות חלוקת התקציב גם לסטודנטים, יקבל החוק את אישור הבג"ץ

  • י"א כסלו תשע"ו - 19:48 23/11/2015
גודל: א א א
אברכים לומדים תורה. אילוסטרציה (אבי חן, חדשות 24) (אבי חן, חדשות 24)
אברכים לומדים תורה. אילוסטרציה (אבי חן, חדשות 24) (אבי חן, חדשות 24)

בהמשך לתיקון חוק הגיוס, אישרה הממשלה את 'מתווה הבטחת הכנסה' עבור אברכים וסטודנטים. ההחלטה מגיעה לאחר שבעבר הופסקו התקציבים על ידי בית המשפט העליון ושר האוצר דאז יאיר לפיד, סרב לתקן חוק חדש שיעמוד בדרישות בג"ץ. בממשלה הנוכחית תוקן חוק חדש בנושא, כחלק מהדרישות הקואליצניות של המפלגות החרדיות.

התיקון לחוק הגיוס שיעלה מחר לקריאה שלישית בכנסת, אושר לפני מספר ימים על ידי ועדת חוץ וביטחון. לדברי שרת המשפטים איילת שקד, השינויים שנעשו אינם מהותיים ויעדי הגיוס יישארו על כנם. השינוי המהותי שנעשה הוא ביטול הסנקציות הפליליות כנגד בחורי ישיבות שלא יתגייסו לשירות בצה"ל.

יש לציין כי "הפלג הירושלמי" בציבור החרדי מתנגד גם לחוק הגיוס הנוכחי, על אף שזה הושג על ידי חברי הכנסת החרדים. במכתב של מנהיג הפלג הרב שמואל אוירבך נכתב, "חלילה לנו להימשך אפילו בכל דהוא אחרי הפיתויים האלה".

כאמור, השבוע אישרה הממשלה 'הבטחת הכנסה' עבור אברכים וסטודנטים. על פי ההחלטה שתוגש לכנסת בעוד כשלושה חדשים, יחולקו כמאה מיליון שקל לאברכים, ועוד כשישים מליון שקל יועברו לסטודנטים.

התקציב יינתן לאברכים וסטודנטים שיעמדו בקריטריונים כלכליים מסויימים. הכנסתם של הסטודנטים לחוק החדש מגיעה על רקע פסילת החוק על ידי בג"ץ בטענה שהחוק מפלה בין אברכים לסטודנטים.

יש לציין כי ממשרד הביטחון נמסר כי בכוונתם להגביר את הפיקוח על הישיבות ולודא שהתלמידים אכן יושבים ולומדים.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד