הרב אברהם זרביב הוא לא דמות קונבנציונלית. מצד אחד, הוא דיין מכהן במערכת המשפט הממלכתית, ומצד שני, קצין ולוחם בחטיבת גבעתי, שלקח חלק משמעותי בלחימה בעזה וכעת ממשיך את שירות המילואים שלו בלבנון. בראיון לפודקאסט 'חושבים בקול' מבית הקול היהודי, הרב זרביב מספק הצצה נדירה לרוח הלחימה, למאבקים התודעתיים ולקונספציות שחייבים לנפץ.
אחת הנקודות המרכזיות והנחרצות בדבריו של הרב זרביב נוגעת לסוגיית שחרור החטופים. לדבריו, הציבור נוטה לעיתים להתבלבל באשר לסיבה שהובילה לעסקאות שבוצעו. "החטופים לא חזרו בגלל הסכם," קובע הרב זרביב נחרצות. "החטופים חזרו בגלל שהיינו עם הברך על הצוואר שלהם... הם ראו מה קרה ברפיח, מה קרה בג'באליה... הם ראו שאין חרב, הכל חרב, והם הבינו לאן זה הולך, אז הם נכנעו". הוא מסביר כי הירידה המשמעותית בכמות ההרוגים בזכות שינוי שיטת הקרב הצה"לית (המעבר להשמדת בתים ומתחמים מבחוץ) היא זו שנתנה למדינת ישראל את "האוויר" להמשיך בתמרון עד לשבירת האויב.
כמי שמכיר את המציאות הביטחונית מקרוב, הרב זרביב לא חוסך ביקורת מהתפיסה השלטת כלפי הרשות הפלסטינית והמנגנונים ביהודה ושומרון. "יש שם צבא של עשרות אלפי לוחמים שיופנה יום אחד כלפינו", הוא מזהיר ומקביל את ההתעלמות הנוכחית לעיוורון שקדם לשביעי באוקטובר. הפתרון, בעיניו, חייב להיות יוזמה והכרעה צבאית מוחלטת בטרם יופנה הנשק כלפי אזרחי ישראל.
למרות השיח הציבורי המקוטב בסוגיית גיוס החרדים, הרב זרביב בוחר לפנות לאחיו בציבור החרדי בגישה מחבקת אך תובענית: "מי שלא לומד תורה – שיבוא להוביל את הצבא. קריאה גדולה, בואו תהיו שותפים ותובילו." הוא מדגיש את האיכויות והחסד הקיימים בציבור זה, ומביע ביטחון כי תהליכי העומק כבר מתרחשים בשטח.