בע"ה ל' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המחבל: מרוצחי פרופסור מנחם שטרן הי"ד

המחבל שביצע אמש (ד') את פיגוע הדקירה, רצח לפני 26 את פרופסור מנחם שטרן הי"ד בעמק המצלבה. הוא שוחרר כ"מחווה" לאבו מאזן ושב לטרור

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ב אלול תשע"ה - 11:00 27/08/2015
גודל: א א א
אנדרטה לזכרו של מנחם שטרן במקום הרצח
אנדרטה לזכרו של מנחם שטרן במקום הרצח

מחמוד עטא מועמר, שב"ח ערבי כבן 56 מחברון, הוא זה שדקר אתמול את לוחם המג"ב בפיגוע הדקירה סמוך לשער שכם בעיר העתיקה בירושלים. כך פורסם ב-ynet.

מועמר רצח בי"ט סיון תשמ"ט את פרופסור מנחם שטרן הי"ד, בעמק המצלבה בירושלים. שטרן עשה את דרכו, כמידי יום, לאוניברסיטה בגבעת רם בעיר, ובאותו יום חמישי, התנפלו עליו שני ערבים ודקרו אותו למוות. מאוחר יותר נמצאה גופתו על ידי תלמיד בית ספר שעברו במקום.

כשלוש שנים לאחר הרצח, נתפס מועמר וחברו שביצעו את הרצח ונידונו למאסר עולם. לפני כשנתיים, שוחרר מועמר במסגרת הפעימה השלישית, כ"מחווה" ליו"ר הרשות "הפלסטינית" אבו מאזן.

על פי תחקור האירוע שהתרחש אמש, יצא מועמר מביתו במטרה לבצע את הפיגוע ולצורך כך רכש גרזן והגיע לעיר העתיקה. סמוך לשעה 19:00 הלך המחבל מאחורי שני שוטרי מג"ב ברחוב הגיא, וכאשר עלו במדרגות, הניף את הגרזן לעבר אחד הלוחמים אך ב"ה פיספס את ראשו והגרזן עף פרופסור מנחם שטרן הי"דמידו. השוטרים החלו להתעמת עם המחבל, אך לא ירו עליו. לאחר שהצליח לקום מהרצפה, נמלט המחבל לעבר חנות סמוכה, וכשתפסו אותו השוטרים בשנית, שלף לעברם סכין ודקר את אחד הלוחמים ברגלו. השוטרים עצרו את המחבל, ושוטר המג"ב פונה באורח קל לקבלת טיפול במרכז הרפואי הדסה עין כרם בעיר.

פרופסור שטרן הי"ד, היה חתן פרס ישראל להיסטוריה ועסק בחקר הבית השני. הוא היה בן 64 במותו והותיר אחיו אישה, בן ושלוש בנות.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד