בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חייל למכירה

הפעם אתה נבחרת להיות החייל למכירה ובלבד שהכל יראה טוב לעין המצלמה

  • ט"ז אלול תשע"ה - 15:22 31/08/2015
גודל: א א א
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי
ראיתי גם אני את הסרטון המזעזע. צפיתי בו כמה דק והספיק לי.
נזדעזעתי כמו כל אחד שמצליח להבין את ההשלכות של סרטון כזה, כמו כל אחד שמבין שלא צריך להיות חכם גדול או איש צבא עטור דרגות כדי לדקור בנקודה שבה הכל התחיל. בנקודה שהפכה את החיילים שלנו להפקר, לאבסורד שבאנחה המתנחמת שזה נגמר כך ולא בארון או בחטוף. מי שחשוב שהגזמתי מוזמן לבדוק כמה זמן לקח לכוח התגבור להגיע וכמה זמן אותו חייל נצרך לשרוד שם לבדו, וכמה קצר המרחק בין חניקה לבלוק בראש והעלמת אותו חייל מסכן ורציחתו.
אך לא אשאל את השאלות המתבקשות כמו איך ייתכן שחייל מגיע לכזה מצב? או איך אין כרגע עוצר גורף על כל יושבי נבי סלאח? האם נגמרה ההקצאה של הרחקות מנהליות או שהאופנה המשפטית מתמקדת כרגע רק בילדים יהודים? ומארגני ההפגנה הזאת שכמובן לא בחרו בטרור אלא הוא נכפה עליהם כי הם מסכנים ותחת כיבוש, ישבו בביתם ללא כל חשש או גל מעצרים ויתגלגלו מצחוק לנוכח הפרסום שזכו לו בכל כלי התקשורת.
אז לא על זה אני רוצה לדבר, מאחר שאני יודע כי גם לאחר אלף תחקירי אירוע לא ימצאו התשובות לכל השאלות, וגם עם כן שום דבר מהמסקנות לא יביא לשינוי ואולי גרוע מכך החמרה נוספת בנהלים. עוד שכבה של פחד וחוסר בטחון על גבם של לוחמינו
אני שואל כיצד יושב נשיא המדינה, שר הבטחון, בכירי המערך הצבאי, כל אחד בביתו ולא קובר עצמו תחת הכרית הכי עמוקה שיכול הוא למצוא. כיצד הם לא קמים, מסתכלים לעצמם במראה ואומרים אנחנו חוטאים בתפקידנו ודמו של החייל הזה שבנס לא נשפך הוא על ידינו, ואם לא אמצא לכך פתרון עלי לפנות את תפקידי לאחר טוב ממני לטובת בטחון העם הזה, ולטובת ערך חיי חיילנו שנראה שהולך ומתפוגג מיום ליום.
מישהו ניסה לעצור ולחשוב על כך שלחייל הזה יש הורים, אחים, אישה, חברים לצוות שראו את הסרטון הזה בדיוק כמו כולנו ואיזה טראומה נוראית זו בשבילם שמטריפה את הדעת. איזה איש בכיר יוכל עכשיו להשיב לאמא שלו את כל השעות שינה שיחסרו לה כי זה מה שעולה לה בראש כל פעם שהיא עולה על מיטתה! אז הפעם הוא יכנס בדלת ביתו עם קצת כחולים ושריטות ולא קצין העיר ומפקדו שיספרו על כמה גבורה הוא גילה בדקותיו האחרונות.
אך מי יודע מה הלאה????
מישהו חשב על כל החבר"ה הצעירים המחכים לגיוס שכל הקיץ האחרון עמלו והתאמצו להגיע לשיא הכושר בכדי למקם את עצמם ביחידות הכי מובחרות בצה"ל? צר לי בחורים צעירים ייתכן וכל המרתונים שרצתם ישמשו אותכם היטב כאשר תצרכו לברוח מפני המון ערבי זועם שחונק וקורע לכם את מדיי הזית היקרים מפז.
ומי זה שיעז לשקר בפניכם ולומר לכם שאין לכם מה לחשוש ושצה"ל מאחוריכם ושחייכם מעל הכל?
מי זה שיעז לשקר בפניכם ולומר לכם שדבר כזה לא ישוב לקרות, שהמדינה תמצה את מלוא חומרת הדין עם אותם פורעים?
תודה ששבת אלינו חייל גיבור
תודה ששבת אלינו לא בארון
תודה שאכפת לך מביטחוננו
תודה שהיית מוכן להשפיל עצמך למעננו
סליחה שנשיא המדינה לא יבוא לביקור
סליחה שבטח תקבל זימון לבירור
המוגש באהבה מאלו שהיו רוצים במותך
אל תדאג זה רק נזיפה, איך העזת לעשות את תפקידך
יש נהלים והכלה ואם הסתבכת זה בוודאי אשמתך
סליחה שהתרגלנו ואתה ואחרים הפכתם לבובת משחקים
סליחה שמלוחם מסתער הפכת לחייל מתגונן
והפעם אתה נבחרת להיות החייל למכירה
ובלבד שהכל יראה טוב לעין המצלמה
סליחה חייל למכירה
בושה וחרפה
עד הפעם הבאה
תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד