בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מכונית ללא נהג

מכונית ללא נהג סללה את הדרך להקמת מדרשה חסידית • סיפורה של שגית שוקרון

  • ז' חשון תשע"ה - 00:06 31/10/2014
גודל: א א א
הרשם לעדכונים מהבלוג שלי

לפני כשש שנים קבענו שיעור תניא בבית אחת הנשים בשכונה ביישובנו גני תקוה. הייתה הענות מצד הנשים, אך גם הייתה התנגדות גדולה מצד הציבור שנבעה בעיקר מחוסר ידיעה.

מהרגע שנודע כי החל שיעור תניא לנשים, החלה תסיסה בקרב הציבור והיו ניסיונות לעצור את השיעור. ההתנגדות הלכה והתעצמה משיעור לשיעור. הגיע מצב שחיכו לנשים שהגיעו לשיעור בכניסה לבניין והזהירו אותן לבל ישתתפו בשיעור. החברה שפתחה את ביתה לשיעור קיבלה עשרות טלפונים המבקשים ודורשים להפסיק את השיעור, ובעלה של החברה נאלץ לברוח מבית הכנסת בו היה מתפלל, בגלל לחץ הציבור.

הדברים הגיעו לידי כך שהתחלתי לחשוב כי אין מוצא אלא להפסיק את השיעור. עם מסקנה זו פניתי לרב גינזבורג, תוך שאני מדווחת לו על מהלך העניינים.

תשובתו של הרב הייתה נחרצת:

"אז מה אם יש התנגדות?! ממשיכים עם השיעור!"

באותן שעות ההוראה נראתה בלתי אפשרית.

"ההתנגדות ללימוד החסידות דעכה". גני תקווה

בגלל היכרותי עם הרב, ב"ה, ידעתי כי אכן זה הדבר שצריך לעשות, אך לא ידעתי כיצד. בסופו של דבר הגעתי למסקנה כי עליי לפנות למרא דאתרא ביישובנו ולנסות להשיג ממנו הסכמה לשיעור. ידעתי כי אם ייתן את הסכמתו ההתנגדות תדעך.

ימים ספורים לאחר מכן, בעת שחזרתי מביתה של חברה, הבחנתי ברב המרא דאתרא עומד בפתחו של בית כנסת ומשוחח עם אדם פלוני. הבנתי כי ניתנה לי הזדמנות משמיים לשטוח בפני הרב את שאלתי, אך לא ידעתי כיצד אעשה זאת, מאחר ולא נהוג בשכונתנו שאישה תעמוד ותחכה לרב.

בית הכנסת נמצא בסמטה ללא מוצא, קטנה ומישורית. בעודי חוככת בדעתי כיצד לנהוג, אירע לפתע דבר פלא. מכונית שחנתה בסמוך לרב ולאדם הפלוני החלה לפתע לנסוע לאיטה. במבט לתוך המכונית התברר כי המכונית נוסעת ללא נהג!...

כולם הביטו מופתעים במחזה ולאחר שבריר שנייה התפרץ האדם הפלוני שדיבר עם הרב וצעק כי זו המכונית שלו ומיהר לרוץ להשיגה.

אז הבנתי כי נפתחה הדרך...

מיהרתי אל המרא דאתרא ושטחתי את שאלתי בדבר קיום שיעור תניא לנשים. הרב הגיב בחיוב "בוודאי, גם אני לומד תניא ויש איתי ספר חת"ת ברכב. חשוב שנשים ילמדו זאת". הודיתי לרב והסתלקתי מהמקום. באותו רגע חזר האדם הפלוני לאחר שהצליח לעצור את רכבו והמשיך לשוחח עם הרב.

ב"ה השיעור המשיך וההתנגדות אכן ירדה עד שנעלמה כליל.

לימים עבר השיעור לבית הכנסת המקומי ונוסף עוד שיעור, וכשהוקם בית כנסת חב"ד ביישובנו, עברו השיעורים לשם ונוסף השיעור של שליח חב"ד.

מערכת השיעורים הפכה למדרשה וקיבלה מהרב גינזבורג את שמה "באתי לגני - יש תקוה לאחריתך".

כיום יש במדרשה באופן קבוע פעם בשבוע שלושה שיעורים - אחד מספרי הרב גינזבורג, השני תניא והשלישי פרשת שבוע עפ"י הרבי מליובאוויטש והלכות. במדרשה מלמדים מזה שנים בהתנדבות מלאה שליח חב"ד במקום, רבנית המגיעה מכפר חב"ד ואני. ישנו גרעין של נשים הלומדות במדרשה בקביעות מזה שנים וכן מגיעות נשים מכל גווני הקשת וסביבה ישנו הווי מיוחד הכולל נסיעות משותפות להתוועדויות של הרב גינזבורג, פעילויות שונות של חב"ד, נסיעה לקבר יוסף בשכם, ומלווה מלכה בכל חודש, והכל בזכות מכונית שהחליטה לנסוע לבד...

˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜˜
סיפור זה הוא חלק מספר הולך ומתרקם בשם "אור חדש" שייצא בעזרת השם בהוצאת "גל עיני".
כל מי שמוכן לתרום להוצאת הספר סך אלף ש"ח או כפולותיו יזכה, כגודל תרומתו, להקדשה בספר, והעיקר – יזכה להיות שותף בספר המציג לראשונה את הרב יצחק גינזבורג שליט"א ומפעלו באור חדש ואמיתי. לתרומות צרו קשר: [email protected]
תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד